رکورد ابتلا به کرونا در قزوین شکست/ ۶۱۸ نفر در ۲۴ ساعت بستری شدند

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین گفت: با رسیدن تعداد مبتلایان کرونایی به عدد ۶۶۶ رکورد ابتلای روزانه به کرونا در قزوین طی ۱۴ ماه اخیر شکست.

رکورد ابتلا به کرونا در قزوین شکست/ ۶۱۸ نفر در ۲۴ ساعت بستری شدند

منوچهر حبیبی ا ز فوق‌ قرمز شدن رنگ کرونایی استان قزوین خبر داد و اظهار داشت:‌ با رسیدن تعداد مبتلایان کرونایی به عدد 666 رکورد بستری‌‌های روزانه به کرونا در قزوین طی 14 ماه اخیر شکست و در حال حاضر 618 نفر هم از هم‌استانی‌ها به ویژه شهروندان قزوینی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قزوین بستری شده‌اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 18 تخت از سهمیه 20 تخت آخر پلن نهایی بستری ما در بیمارستان‌ها پر شده و در ضمن آمار بستری‌های کرونایی ما در آی‌سی‌یو به 117 بستری رسیده که 17 نفر هم بیشتر از ظرفیت آی‌سی‌یو بیمارستان‌های دولتی ماست و اگر بیمارستان‌های خصوصی 15 درصد از ظرفیت تخت‌های آی‌سی‌یو یا بخش مراقبت‌های ویژه را به بیماران کرونایی اختصاص دهند، بسیاری از مبتلایان را از دست می‌دهیم.

حبیبی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از بیماران ما پشت صف آی‌سی‌یو قرار دارند و در صورت استمرار این وضعیت در حوزه بیمارهای غیرکرونایی و غیر مبتلا به کووید هم تلفاتی خواهیم داشت.

حبیبی همچنین از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان 533 ارتش قزوین خبر داد و گفت: با همکاری فرمانده لشگر 16 زرهی و مکانیزه استان قزوین این بیمارستان به اتاق‌ها و 32 تخت‌ مراقبت پزشکی مجهز شده است و دستگاه ونتیلاتور و اکسیژن‌ساز آن هم به زودی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تامین خواهد شد.

پلمب 30 واحد صنفی متخلف در حوزه کرونا

معاون امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در ادامه با اشاره به اجرای سفت و سخت نظارت بر اصناف و کسبه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت:‌ در طول شبانه‌روز اخیر 30 واحد صنفی و فروشگاه بزرگ به خاطر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فعالیت بعد از ساعت 10 شب با حضور نماینده دادستانی پلمب شدند.

حبیبی یادآور شد: به جز مشاغل و صنوف گروه‌های 2 تا 4 که حق فعالیت در وضعیت قرمز کرونایی را ندارند، مشاغل پرتجمع گروه یک هم در سطح استان قزوین تعطیل شده و میزان رعایت این قانون در استان قزوین به 90 درصد رسیده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها