استان البرز از سرمایه‌گذاری ترکیه در بخش گردشگری استقبال می‌کند

استان البرز از سرمایه‌گذاری ترکیه در بخش گردشگری استقبال می‌کند

به گزارش خبرگزاری تسنیم رحیم بنامولایی در نشست مشترک بین هیئت‌های تجاری 2 استان البرز و آنتالیا که صبح امروز در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد اظهار داشت: البرز از طبیعت زیبا و جاذبه‌های فراوان تاریخی، فرهنگی، ورزشی و سلامت برخوردار است و از سرمایه‌گذاری خارجی در بخش گردشگری استقبال می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: 2 سد بزرگ طالقان و امیرکبیر و بزرگترین مرکز اسکی کشور در استان البرز واقع شده است و امیدواریم با همکاری پیمانکاران ترکیه‌ای در ساخت هتل و مجموعه‌های توریستی در این منطقه کارهای مشترکی را به انجام برسانیم.

بنامولایی با اشاره به این موضوع که استان آنتالیا از استان‌های برتر ترکیه در زمینه کشاورزی است، ادامه داد: این استان برای تبادل و انتقال دانش و تکنولوژی از استانبول به البرز استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی البرز برای معرفی تولیدکنندگان میوه، سبزی و محصولات گلخانه‌ای ، برای صادرات به روسیه و کشورهای خلیج فارس اعلام آمادگی می‌کند، ادامه داد: در زمینه‌های مختلفی مثل نساجی و ماشین‌آلات کشاورزی با شرکت‌های ترکیه‌ای در پروژه‌های بین‌المللی می‌توانیم همکار خوبی داشته باشیم.

بنامولایی افزود: این استان با توجه به ظرفیت‌های خالی صنعتی آمادگی تولید فرعی با برندهای ترکیه برای دستیابی به بازار بین‌المللی این کشور را دارد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز با اشاره به اینکه ترکیه از لحاظ نساجی خیلی پیشرفته است، افزود: استان البرز آمادگی دارد برای گرفتن سهمی از بازارهای بین‌الملی با این کشور در این بخش نیز همکاری کند.

بنامولایی با اشاره به استقرار منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه باری پیام به عنوان یکی از مزیت‌های استان البرز، اظهار داشت: استقرار گمرک فرودگاه پیام از ویژگی‌های مهم این منطقه است و ما می‌توانیم به صورت مستقیم با اختصاص هواپیمای باری، تجارت بین استان البرز و آنتالیا را تا حد مطلوبی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: البرز در زمینه تولید قطعات خودرو، نساجی، مواد غذایی، دارو و تکنولوژی هایتک آماده همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری مشترک با کشور ترکیه است.

بنامولایی با اشاره به اینکه این استان دومین تولید کننده دارو به ویژه در زمینه بیماری‌های خاص در کشور است، گفت: فعالان اقتصادی استان می‌توانند همکاری‌های لازم را در زمینه صنایع دارویی با کشور ترکیه به ویژه استان آنتالیا داشته باشند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز ادامه داد: استان البرز آمادگی صادرات میوه، سبزی و ارایه خدمات مهندسی به استان استانبول کشور ترکیه را دارد.

منبع: تسنیم

13

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها