«۲۸ دی ماه ۶۵» روزهای ماندگار تاریخ کردستان است

«۲۸ دی ماه ۶۵» روزهای ماندگار تاریخ کردستان است

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمد سلیمانی ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای بمباران 28 دی ماه شهر سنندج در سال 65 با گرمیداشت یاد و خاطره این شهدا که در مدرسه 28 دی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بعضی روزها به جهات خاصی در تاریخ باقی می‌مانند و بعضی روزها نیز حتی یوم‌الله می‌شود که روز 28 دی ماه سال 65 از روزهای خاص این مرز و بوم ماندگار شده است.

وی گفت: اکنون از آن روزی که در ساعت 15 و 45 دقیقه عصر هواپیماهای رژیم بعث عراق چندین بار شهر سنندج را بمباران کردند و 220 نفر را به شهادت رساندند ؛30 سال می‌گذرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با اشاره به تدوین کتابی با عنوان " دی ماه خونین" در ارتباط با بمباران 28 دی ماه شهر سنندج که به رشته تحریر در آمده تصریح کرد: یکی از روزهای ماندگار در استان کردستان 28 دی ماه سال 65 شهر سنندج است.

وی گفت: روزهای دیگری از جمله روزهای خاص در تاریخ استان کردستان وجود دارد که می‌توان به 31 شهریورماه سال 59 روزی که سرآغاز جنگ تحمیلی 8 ساله دفاع مقدس بود اشاره کرد و در همین روز شهر سنندج باز هم بمباران شد.

سلیمانی افزود: یکی دیگر از روزهای خاص در تاریخ پر افتخار استان کردستان روز 23 تیرماه سال 58 بود که مردم بابصیرت شهرستان مرزی مریوان در مقابل دشمن ایستادگی کردند و آن روز هم در تاریخ ماندگار شد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از روزهای پر افتخار تاریخ کشورمان 15 خرداد ماه سال 42 بود که امام راحل(ره) فرمودند که یاران من در گهواره‌اند و همان فرزندان 22 بهمن سال 57 را خلق کردند و در 15 خرداد ماه سال 63 بار دیگر تاریخ تکرار شد و در چنین روزی شهرستان بانه همانند شهر سنندج آماج حملات هوایی رژیم بعث عراق قرار گرفت و دست کم 200 نفر از مردم در همان رزو به شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: 28 دی ماه شهر سنندج به عنوان روز ملی مقاومت شهر سنندج نام‌گذاری شده و مردم در این روز امتحان بزرگی پس دادند و در شرایطی که دشمن می‌خواست به نحوی وانمود کنند که نظام اسلامی مقصر اصلی این حادثه است اما مردم در همین روز بر علیه استکبار جهانی و دشمنان این مرز و بوم شعار دادند و از حقانیت نظام اسلامی حمایت و دفاع کردند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها