معیشت فرهنگیان زیربار شکاف‌های آموزش و پرورش فراموش می‌شود

معیشت فرهنگیان زیربار شکاف‌های آموزش و پرورش فراموش می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سید حسین نقوی در نشست مشترک با مدیر مدرسه عترت جلیل‌آباد که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به مشکلات سنوات فرهنگیان اظهار داشت: پیشنهادات مختلفی درباره سنوات همکاران فرهنگی به کمیسیون مربوطه داده شده، که امیدواریم این پیشنهادات مورد قبول اعضای کمیسیون قرار گیرد زیرا این سنوات برای همکارانی که در دهه سوم فعالیت‌های خود هستند می‌تواند تأثیر خوبی داشته باشد.

نماینده شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا تصریح کرد: مشکلات فرهنگیان را از نزدیک می‌شناسم و ارتباط مستقیمی با فرهنگیان دارم، به همین دلیل نیز پیگیر مشکلات آن‌ها هستم ولی باید این را نیز بدانیم که برخی مشکلات به درون وزارت آموزش و پرورش برمی‌گردد، که باید این مشکلات از درون این وزارتخانه برطرف شود که یکی از آن‌ها مدیریت منابع است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتبارات لازم به آموزش و پرورش داده می‌شود، ولی این اعتبارات پخش می‌شود و وارد شکاف‌های مختلفی که در درون وزارت آموزش و پرورش وجود دارد، می‌شود و همین امر نیز سبب شده که معیشت فرهنگیان با مشکل روبه‌رو شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات مجلس این است که نیروهایی که از آموزش و پرورش حقوق دریافت می‌کنند؛ اما مأمور به خدمت در ادارات و وزارتخانه‌های دیگر می‌شوند یا از اداره مقصد حقوق بگیرند و یا اینکه به محل خدمت خود در آموزش و پرورش برگردندکه این اقدام بسیار خوبی است.

زهرا دولت‌آبادی اظهار داشت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش یکی از ارگان‌های اصلی و پایه در جمهوری اسلامی ایران است، باید توجه ویژه‌ای به آن شود ولی متأسفانه شاهد هستیم که با هزینه‌های امروز، همکاران فرهنگی با مشکلات معیشتی فراوانی روبه‌رو هستند.

مدیر مدرسه عترت جلیل‌آباد تصریح کرد: برخی اقدامات در آموزش و پرورش متأسفانه بدون در نظر گرفتن جوانب مختلف آن انجام می‌شود که نمونه آن تدریس مدیران و معاونان است که می‌تواند ضربه‌های سنگینی به روند آموزشی دانش‌آموزان وارد کند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها