کمال و تعالی در گونه‌های مختلف گردشگری تجلی یافته است

کمال و تعالی در گونه‌های مختلف گردشگری تجلی یافته است

رئیس دانشکده‌ی گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ تاکید کرد: کمال و تعالی در گونه‌های مختلف گردشگری تجلی یافته است.

به گزارش ایسنا، دکتر منوچهر جهانیان در پیش نشست تخصصی دومین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت در تبریز، اظهار کرد: آینده‌پژوهی در گردشگری از رویکردهای مهم و تاثیر گذار در این صنعت می‌باشد که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: گردشگری به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در جریان مسافرت اتفاق می‌افتد و طبق آمار سازمان گردشگری جهانی، در طی چند سال اخیر بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر گردشگر به کشورهای مختلف سفر کرده‌اند که این آمار، رشد ۴.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اثرات معنویت در انسان، گفت: دستیابی به هویت و تکامل شخصیت از جمله دستاوردهای معنوی گرایی است و معنویت در گردشگری نیز باعث افزایش بینش و کسب تجربه می‌شود.

جهانیان عنوان کرد: مسافران و گردشگران همواره به دنبال تکه‌ی گمشده‌ی وجود خود در سفر هستند و مسافرت را نیز برای ارضای حس کنجکاوی خود انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: معنویت روشی برای بودن و تجربه با الهام از ابعاد غیر مادی حیات به شمار می‌آید و ارتقای شخصیت و برجسته شدن زیبایی‌های وجودی از دستاوردهای معنویت در گردشگری هستند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط متقابل با خدا، شناخت معبود، هویت یابی و معنایابی از مفاهیم اخلاقی است که در طول سفر نصیب انسان می‌شود.

جهانیان متذکر شد: آینده‌ی ممکن، محتمل و مطلوب از رأس های اصلی آینده پژوهی در گردشگری به شمار می‌آیند و بدون شناخت و داشتن درک صحیح از گذسته نیز نمی‌توان آینده را به طور صحیح شناخت.

دومین پیش نشست تخصصی کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت در تالار اجتماعات مرکز آموزش جامع علمی و کاربردی شهرداری تبریز برگزار شد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها