برخی فکر می‌کنند گردشگران خارجی، فرهنگ مردم را عوض می‌کند

برخی فکر می‌کنند گردشگران خارجی، فرهنگ مردم را عوض می‌کند

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ بر ضرورت تردیدزدایی از صنعت گردشگری کشور تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو در دومین پیش نشست تخصصی کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت در تبریز گفت: یکی از علل اصلی رکود صنعت گردشگری کشور، عدم تعریف درست از گردشگری بوده و تبیین مفاهیم در این عرصه به درستی انجام نشده است.

وی افزود: گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه به شمار می‌آید. ولی منفی‌نگری نسبت به این صنعت در کشور ما، سبب عدم پیشرفت در این حوزه شده است؛ به طوری که برخی فکر می‌کنند که حضور گردشگران خارجی در ایران، فرهنگ مردم را عوض می‌کند!.

وی با اشاره به جنبه‌ی مادی و معنوی سفر عنوان کرد: این خستگی روح است که آدمی را به سفر و رفتن وامی‌دارد و روح ماجراجویانه‌ی اوست که باعث افزایش آستانه‌ی تحمل در ترافیک و شلوغی جاده‌ها می‌شود.

ایمانی خوشخو با بیان اینکه امروزه بحث گردشگری پایدار در جهان مطرح است، گفت: این رویکرد در پاسخ به کسانی ابداع شده است که گردشگری را عامل نابودی اقتصاد و اکوسیستم می‌دانند.

وی بیان کرد: گردشگری معنوی یک رویکرد است که مورد توجه بسیاری از گردشگران خارجی قرار گرفته و کشور ما نیز پتانسیل‌های قابل توجهی در این زمینه دارد و با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب، می‌توان از این فرصت برای جذب گردشگران خارجی استفاده کرد.

وی متذکر شد: معنویت مقوله‌ای فردی و متعالی است که به انسان هویت می‌بخشد و روح جستجوگر او را در طی سفر سیراب می‌کند.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ اظهار کرد: فرهنگ و ادبیات خطه‌ی آذربایجان در کشور ما و همچنین دین باوری این مردمان رویکردهای خوبی برای عرضه در تبریز 2018 هستند و اگر در صنعت گردشگری کشور ما نیز نقصی وجود دارد، از بی تدبیری و سوء مدیریت است.

دومین پیش نشست تخصصی کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت در سالن اجتماعات مرکز آموزش جامع علمی و کاربردی شهرداری تبریز برگزار شد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها