۵۶ فرصت سرمایه‌گذاری توسط دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی معرفی شد

۵۶ فرصت سرمایه‌گذاری توسط دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم حسن میرزاخانی شامگاه دوشنبه در جلسه سرمایه‌گذاری استان مرکزی که با حضور رئیس اتاق بازرگانی چین در استانداری اراک برگزار شد با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مناسب استان مرکزی اظهار داشت: فعالیت 2700 واحد تولیدی در استان مرکزی این استان را به عنوان استان صنعتی معرفی کرده است.

وی افزود: استان مرکزی از لحاظ تنوع صنعتی جایگاه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و به لحاظ وجود صنایع مادر و راهبردی دومین رتبه را در کشور داراست و از لحاظ توسعه یافتگی بخش صنعت چهارمین رتبه در کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی تصریح کرد: وجود بیش از 35 شهر صنعتی و ناحیه قطبی که در همه شهرستان‌های استان گسترش یافته است، تولید بیش از دو برابر نیاز استان از محصولات زراعی، باغی، لبنیات، گوشت سفید و قرمز، توسعه‌یافتگی شبکه انرژی اعم از گاز به گونه‌ای که استان بالاترین پوشش شبکه گازی در کشور را دارا است، خطوط تلفن، فاضلاب و وجود 112 معدن فعال در استان شامل مصالح ساختمانی، سنگ آهن، سنگ ساختمانی و توسعه یافتگی بخش حمل ونقل استان با وجود بیش از 1600 کیلومتر راه‌های اصلی و بین شهری وروستایی ووجود راه آهن سراسری از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان مرکزی به شمار می‌روند.

میرزا‌خانی ادامه داد: در صنعت گردشگری استان هم ظرفیت‌های بسیار قوی وجود دارد که نیازمند سرمایه‌گذاری است، وجود دانشگاه‌های متعدد دولتی و خصوصی در شهرستان‌های استان و جمعیت‌های تحصیل‌کرده و در حال تحصیل در رشته‌های مختلف فنی، مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی به گونه‌ای که بیش از 10 درصد جمعیت استان در دانشگاه‌های استان و شهرستان‌ها در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی گفت: با توجه به ارتباط صادراتی با بیش از 60 کشور جهان و ارتباط سرمایه‌گذاری خارجی با بیش از 10 کشور جهان، همه سرمایه‌گذاران خارجی به صورت قانونی از رفتار یکسانی نسبت به سرمایه‌گذاران داخلی بهره‌مند هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی بیان کرد: ورود سرمایه نقدی و غیر نقدی خارجی صرفا براساس مجوز سرمایه‌گزاری انجام می‌گیرد و به اخذ مجوزهای دیگری نیاز ندارند، حجم سرمایه‌گزاری خارجی در 7 مورد تابع هیچ‌گونه محدودیتی نیست.

و بیان کرد: سرمایه خارجی در قبال ملی شدن و سلب مالکیت تضمین می‌شود و سرمایه‌گذاران خارجی در این موضوع حق دریافت غرامت را دارند، انتقال اصل سرمایه، سود و منافع حاصل از به‌کارگیری سرمایه به صورت ارز و حسب مورد به صورت کالا به ترتیب مندرج در مجوز سرمایه‌گزاری میسر است.

میرزا‌خانی ادامه داد: آزادی صادرات کالاهای تولید سرمایه‌ ارزی تضمین شده است و در صورت ممنوعیت صادرات کالای تولیدی در داخل به فروش می‌رسد و حاصل آن به صورت ارز از طریق شبکه پولی قابل انتقال به خارج از کشور است، همچنین سرمایه‌گذاری در تمامی زمینه‌های مجاز برای فعالیت در بخش خصوصی امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه از نظر درصد مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی محدودیتی وجود ندارد خاطر‌نشان کرد: بیش از 40 مورد سرمایه‌گذاری شده توسط خارجی‌ها در استان مرکزی در بخش‌های مختلف در حال فعالیت هستند که 10 مورد آن از سوی سرمایه‎‌گذاران آسیایی و 17 مورد اروپایی و 3 مورد آن از سوی ایرانیان مقیم خارج از کشور سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی اضافه کرد: در حال حاضر 56 فرصت سرمایه‌گذاری توسط دستگاه‌های اجرایی استان معرفی شده است که آماده جذب سرمایه‌گذار هستند که این فرصت‌ها بالغ بر 125 هزار میلیارد ریال معادل تا 3 میلیارد و 219 میلیون دلار نیازمند سرمایه‌گزاری است، این فرصت‌ها در بخش عمرانی و زیربنایی، گردشگری، کشاورزی، بهداشت و درمان و صنعت معرفی شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها