تاثیر استفاده از گیاه پنج انگشت با نام تجاری "ویتاگنوس" در درمان درد دوره‌ای پستان

تاثیر استفاده از گیاه پنج انگشت با نام تجاری "ویتاگنوس" در درمان درد دوره‌ای پستان

در مطالعه‌ای که توسط گروه بیماری‌های پستان پژوهشکده سرطان پستان جهاددانشگاهی انجام گرفت، مشخص شد؛ استفاده از عصاره گیاه "vitex agnus-castus" یا گیاه پنج انگشت با نام تجاری ویتاگنوس، می‌تواند به عنوان یک درمان موقت و کم هزینه در درمان ماستالژی یا دردهای دوره‌ای پستان موثر باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر آسیه الفت بخش مدیر گروه بیماری‌های پستان پژوهشکده در خصوص مطالعه انجام شده در این خصوص با اشاره به این که درد پستان از شایع‌ترین شکایات زنان است که منجر به کاهش کیفیت زندگی آنان و مشکلات و هزینه‌های بسیار زیاد پس از آن می شود، تصریح کرد: این مطالعه به منظور بررسی تاثیر ویتاگنوس بر شدت مستالژی دوره‌ای زنان در سنین باروری انجام شد.

عضو هیات علمی پژوهشکده در ادامه افزود: در این مطالعه که روی 67 زن مبتلا به درد پستان دوره‌ای انجام گرفت، زنان در دو گروه مداخله و دارونما قرارگرفته و در گروه اول روزانه 10 میلی لیتر از گیاه مذکور که با نام تجاری ویتاگنوس در بازار دارویی موجود است، به مدت 3 ماه خورانده شد.

نتایج حاصل از این مطالعه نشان از کاهش درد پستان در گروهی بود که از گیاه ویتاگنوس استفاده کردند بطوری که شدت درد در ماه اول و دوم تفاوت معنی‌داری نداشت ولی از ماه سوم این اختلاف معنی‌دار شد. بر اساس نتایج این مطالعه می‌توان این گیاه را به عنوان یک درمان موثر و کم هزینه در درمان ماستالژی توصیه کرد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها