تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سپاه مازندران تداوم می‌یابد

تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سپاه مازندران تداوم می‌یابد

به گزارش خبرگزاری تسنیم سرتیپ دوم پاسدار محمدحسین بابایی شامگاه دوشنبه در جلسه جهاد اقتصادی بابلسر با انتقاد از گرانی تولید داخل و ارزانی کالاهای وارداتی مشابه اظهار داشت: تولید در اقتصاد مقاومتی، با کاهش حداکثری وابستگی به خارج همراه است.

وی افزود: اساس اقتصاد مقاومتی مردمی بوده اما نگاه دولت به آن، دولتی بوده و برداشت سپاه از اقتصاد مقاومتی با نگاه دولت متفاوت است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، تصریح کرد: شعار سپاه برای تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به 16 جلسه‌ای که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را به‌ریز تدریس کردند، «هر خانه یک کارخانه و هر ایرانی یک تولیدکننده» است.

بابایی با بیان اینکه یک میلیارد و 200 میلیون تومان در حوزه اقتصاد مقاومتی به بسیج سازندگی بابلسر تخصیص یافته است، گفت: تاکنون 600 میلیون تومان از این اعتبار جذب شده است.

پرداخت بیش از 600 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی

سرهنگ پاسدار سیدموسی حسین‌نژاد فرمانده سپاه بابلسر در این جلسه، اظهار داشت: رفع موانع موجود جهت تحقق صحیح اقتصاد مقاومتی در کشور نیازمند عزم ملی است.

وی با بیان اینکه در اولین گام در بابلسر گفتمان‌سازی جهاد اقتصادی انجام شده است، افزود: بیش از 600 میلیون تومان تسهیلات در حوزه اقتصاد مقاومتی به بسیجیان شهرستان بابلسر پرداخت شده است.

فرمانده سپاه بابلسر با تاکید بر اینکه نیشکر بهترین محصول در این شهرستان برای معرفی به‌عنوان یک برند کشوری است، گفت: محصولات حاصل از نیشکر می‌تواند به‌عنوان سوغاتی برای مسافرانی که به بابلسر می‌آیند، باشد.

اقدام مناسبی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است

حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور، امام جمعه بابلسر نیز در این جلسه، اظهار داشت: بسیاری از مردم توانایی فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی را دارند اما مطلع نیستند و لازم است در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به تخصیص یک میلیارد و 200 میلیارد تومان اعتبار برای بسیجیان بابلسر در حوزه اقتصاد مقاومتی، افزود: لازم است با استفاده از تریبون‌های مختلف برای نحوه دریافت این وام اطلاع‌رسانی شود.

امام جمعه بابلسر با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: اینکه تاکنون در حوزه اقتصاد مقاومتی موفق نبوده‌ایم، به این دلیل است که اقدام و عمل مناسبی صورت نگرفته است.

قلی‌پور با بیان اینکه باید مردم را توانمند کنیم و البته این توجه را هم باید به آنها بدهیم که چه توانایی‌هایی دارند، از نگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور موثر آن در عرصه‌های مختلف تقدیر کرد.

پرداخت 31 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی

سیدعلی اسد، فرماندار بابلسر با بیان اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا بنا را بر اقتصاد مقاومتی گذاشته‌اند، گفت: همواره به مدیران این توجه را داده‌ایم که باید اقتصاد روستاها را قوی و از ضوابط سخت‌گیرانه که موجب دوری از تولید می‌شود، دوری شود.

وی با اشاره به ظرفیتی که در تولید نیشکر و توت‌فرنگی در بخش بهنمیر بابلسر وجود دارد، افزود: صیفی‌جات و سبزیجات نیز در بخش مرکزی و رودبست بابلسر قابلیت بالایی برای تولید و صادرات دارند.

فرماندار بابلسر، خاطرنشان کرد: تاکنون 31 میلیارد و 500 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در بابلسر پرداخت شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها