آیت الله هاشمی رفسنجانی همراه رهبری و مدافع نظام اسلامی بود

آیت الله هاشمی رفسنجانی همراه رهبری و مدافع نظام اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمد قسیم عثمانی شامگاه دوشنبه در جلسه معارفه شهردار بوکان که با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان و مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت مجدد درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: مردم هوشمند و ولایت مدار ما به خوبی آیت الله هاشمی رفسنجانی را بدرقه کردند.

عثمانی افزود: مردم عدالت‌خواه ما زیرکانه دست دشمن را می‌خوانند و می‌دانند که دشمن در کجا دنبال نفوذ است اما با حضور باشکوه خود یار 59 ساله مقام معظم رهبری را به خوبی رهسپار دیار باقی کردند و به تبع آن در شهرستان بوکان هم مراسمی درخور آن بزرگوار برگزار شد.

وی با بیان این‌که اساس و پایه نظام و اصلی‌‌ترین آن رهبری است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود فرمودند «اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت در برهه‌هائی از این دوران طولانی هرگز نتوانست پیوند رفاقتی را که سرآغاز آن در بین‌الحرمین کربلای معلّی بود به کلی بگسلد» و آقای هاشمی هم بیان کرده‌ بودند که هیچ کس به اندازه من به رهبری نزدیک نیست و اختلافات خود را هیچگاه بزرگ نکردند چون می‌دانستند که از این اختلافات نظام ضربه می‌بیند.

عثمانی اظهار داشت: تمام کسانی که طرفدار نظام و رهبری بودند و شخصیت های ارزشی در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی شرکت کردند چون دو تیغ مثل تیغه‌های قیچی همیشه به دنبال این بود که هاشمی و رفتار هاشمی را قطع کند یکی تندروهای افراطی چپ و اصلاح طلب و دیگری تندروهای افراطی اصول‌گرا و راست بودند و این دو تیغ همیشه دنبال این بودند که منش‌های اعتدال را در کشور از بین ببرند ولی هوشمندی نظام و رهبری هرگز اجازه نداد و با وجود اختلاف سلیقه هاشمی دبیر مجمع تشخیص مصلخت نظام بود.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمن کشور ما را به خوبی شناخته و می‌داند که کشور را کجا نگه دارد اما رهبری که پایه نظام است از دولت حمایت می‌کند و اگر ما تابع رهبری و نظام باشیم باید از نماینده دولت در شهرستان حمایت کنیم چون تضعیف فرماندار تضعیف نظام در یک شهرستان است و نباید فراموش کنیم که عوامل ضد انقلاب چشم و چنگ خود را تیز کرده‌اند که کجا می‌توانند کاری بکنند و اگر ما هوشیار نباشیم و وحدت خود را حفظ نکنیم و اختلافات را به مسجد و کوچه و بازار بکشیم به راحتی در ما رسوخ می‌کند.

عثمانی با اشاره به این‌که بزرگترین رسالت ما مسئولین رضایت مندی مردم است، گفت: با ارزیابی دقیق و درست از مدیران و انتخاب آنها باید به مطالبات مردم پاسخ داده شود و البته مطالبات در حد انتظار شهرستان نه مطالبات خارج از انتظار که باید پیگری و رضایت مردم را جلب کرد.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وضعیت شهرداری‌های موجود در بدترین حالت ممکن است، تصریح کرد: طرح‌های تعریف شده گذشته براساس شرایط اقتصادی قبل بود و به همین دلیل اکنون تعطیل و یا راکد مانده‌اند و از شهرداری انتظار می‌رود اتمام طرح‌های نیمه تمام اولویت اصلی آنها باشد و طرح جدیدی تعریف نشود.

نماینده مردم بوکان در مجلس بیان کرد: وضعیت موجود شهرداری باید آسیب شناسی شود و نه این‌که توپ تقصیر و کم‌کاری به زمین همدیگر پاس داده شود بلکه شهرداری باید خود درآمدزایی کند و همان درآمد را برای اتمام طرح و آبادانی استفاده کند.

وی افزود: در شهرداری‌ها هزینه حیف‌ها بیش از میل‌ها است و باید روی حیف‌هایی که می‌شود متمرکز بود و آنها را درست کرد و روش‌های کسب درآمد شناسایی شود.

عثمانی گفت: ساختار شهرداری ساختار مریضی است و بوکان در تغییر شهردار در استان رکوردار است و و طول عمر شهردار در این دوره شورا یک سال بوده شهردار ثبات شغلی ندارد و عدم ثبات یکی از مشکلات است و تغییرات هزینه دارد که برمی‌گردد به مکانیزم انتخاب و عزل شورا که مکانیزم غلطی است و باید اصلاح شود.

عثمانی با بیان این‌که تنها راه نجات وضع موجود بوکان جذب سرمایه‌گذار است، تصریح کرد: باید کاری شود که بوکان برای سرمایه‌گذار سودآور باشد با بسته آماده درصدد جذب سرمایه‌گذار بود چون سرمایه‌گذار کارآفرین است اگر ما از ظرفیت آن استفاده کنیم برنده ایم و در غیر این صورت بازنده، پس شهرداری نخست باید خود را درست کند تا بتواند درست عمل کند و با تعامل و همدلی مشکلات را رفع و رضایت مردم را کسب کرد.

در این جلسه با حکم استاندار آذربایجان غربی سعدی رادمنش به سمت شهردار بوکان منصوب شد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها