راه‌اندازی مقطع دکترا در رشته نجوم دانشگاه آریزونا

راه‌اندازی مقطع دکترا در رشته نجوم دانشگاه آریزونا

دانشگاه آریزونای شمالی در زمینه فیزیک، نجوم و کیهان‌شناسی معروف است و به تازگی امکان تحصیل در مقطع دکترا را برای دانشجویان رشته نجوم فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از یو.هرالد، استفان تلگر رییس دانشگاه آریزونا ضمن اعلام این خبر گفت: راه‌اندازی مقطع دکترا برای دانشجویان نجوم امکان دسترسی آنها به آزمایشگاه‌ها و رصدخانه‌ها را فراهم می‌کند.

حدود سه سال قبل درخواست راه‌اندازی مقطع دکترای نجوم در این دانشگاه ارائه شده و مسئولان دانشگاه ضمن ارائه طرح پیشنهادی بررسی طرح تجاری این مقطع را خواستار شدند.

رییس دانشگاه آریزونا افزود: ما برای تکمیل اعضای هیئت علمی در رشته نجوم پنج استاد جدید را به هیئت علمی اضافه می‌کنیم و این تعداد احتمالا در آینده افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند در طرح‌های تحقیقاتی مقطع دکترا شرکت کنند.

تلگر افزود: برنامه‌های ما بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود که ساخت تجهیزات پرواز به مریخ هم یکی از آنهاست.

دیوید تریلینگ استاد نجوم و یکی از هماهنگ‌کنندگان این طرح گفت: نجوم یکی از رشته‌های مهم در ایالت آریزونا محسوب می‌شود و داشتن طرح‌های تحقیقاتی و آموزشی در این مقطع، زمینه دریافت کمک‌هزینه‌های تحقیقاتی را برای ما فراهم می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر چهار دانشجو در دوره دکترا ثبت نام کرده‌اند و برنامه دانشگاه پذیرش 25 دانشجو در این مقطع است.

تریلینگ خاطرنشان کرد: کل زمان تحصیل در این مقطع بین پنج تا شش سال است و در دو سال اول دانشجویان با مفاهیم علوم سیاره‌ای آشنا می‌شوند و پس از آن طرح دکترای خود را زیر نظر اساتید آغاز می‌کنند.

مقامات دانشگاه آریزونا امیدوارند که این برنامه جدید بتواند به شهرت این دانشگاه و مطرح شدن آن در سطح جهان منجر شود.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها