۷۶ درصد قبور مطهر شهدا در چهارمحال و بختیاری ساماندهی شد

۷۶ درصد قبور مطهر شهدا در چهارمحال و بختیاری ساماندهی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم فریبرز نجفی ظهر امروز در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اظهار داشت: از مجموع 281 گلزار شهدای استان عملیات ساماندهی 126 گلزار با یک هزار و 805 مزار تکمیل شده است به گونه‌ای که می‌توان گفت اکنون 76 درصد قبور مطهر شهدا ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه 134 گلزار شهدا در استان هنوز ساماندهی نشده است، افزود: امسال با توجه به افزایش 79 درصدی اعتبارات مصوب ساماندهی گلزارها نسبت به سال گذشته عملیات ساماندهی 21 گلزار شهدا در استان شروع شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری ضمن ابراز امیدواری از اتمام ساماندهی گلزار شهدای شهرکرد تا سال 96، خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم برای بهسازی و ساماندهی 6 گلزار شهدای شهری و روستایی در شهرستان کوهرنگ پیش بینی شده است.

نجفی به تعویض بیش از 600 تابلو تمثال شهدا در استان در سال جاری اشاره و بیان کرد: امسال بیش از 80 درصد تابلو تمثال شهدا در استان مرمت و بازسازی شده و سعی بر آن است که 20 درصد باقیمانده نیز تا 22 اسفند ماه و روز شهید انجام شود.

وی با اشاره به تهیه و نصب 11 المان ایثار و شهادت با تلاش استانداری، فرمانداری ها و شهرداری ها در سال گذشته و امسال، تصریح کرد: امسال تاکنون سرکشی و بازدید از 3 هزار خانواده شهید و ایثارگر در استان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری به برگزاری 117 یادواره شهدا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال 86 یادواره شهدا در استان برگزار شده است اما باید به سمتی پیش برویم که این یادواره ها به صورت مردمی برگزار شوند از همین رو فرهنگ سازی در خصوص این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

نجفی با بیان اینکه این سازمان 60 برنامه اجرایی در دهه فجر دارد، خاطرنشان کرد: میهمانی لاله ها، غبارروبی و عطرافشانی 281 گلزار شهید، برگزاری یادواره 5 شهید دوران انقلاب اسلامی استان در شهرستان بروجن و سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگران از برنامه های شاخص دهه فجر امسال در استان توسط بنیاد شهید است.

به گزارش تسنیم بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها