خانه اولی‌ها ۲۶۰۰ میلیارد تومان در بانک مسکن پس‌انداز کردند

خانه اولی‌ها ۲۶۰۰ میلیارد تومان در بانک مسکن پس‌انداز کردند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا کنون ۱۶۰ هزار نفر برای دریافت وام خانه اولی‌ها پس انداز کرده‌اند که از این طریق ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در بانک مسکن سپرده‌گذاری شده است.

به گزارش ایسنا، حامد مظاهریان، صبح امروز در سومین کنفرانس بناهای بلند اظهار کرد: در حال حاضر بالاترین میزان کمک به خانه اولی‌ها و زوج‌های جوان را در کشور داریم و آمارها نشان می‌دهد که استقبال در این حوزه به حدی بوده که ۱۶۰ هزار نفر در این حساب‌ها پس‌انداز کرده‌اند و حدود ۲ هزار و ۶۰۰میلیارد تومان در بانک مسکن سپرده‌گذاری شده است.

وی افزود: دو برابر رقم سپرده‌گذاری شده در بانک مسکن در سال ۹۶ به بازار مسکن تزریق می‌شود و همه این‌ها نشان‌دهنده سیگنال‌های خوبی برای سازندگان است تا برای سال آینده به بازار مسکن ورود کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که شاخص‌های پیش‌نگر در ۹ ماهه اول امسال امیدبخش بوده است گفت: در حال حاضر شاهد حدود ۹ درصدی افزایش مبایعه‌نامه‌ها هستیم و حدود ۵ تا ۸ درصد افزایش قیمت در بازار مسکن رخ داده که زیر قیمت تورم گزارش می‌شود.

به گفته‌ی مظاهریان، در ۶ ماه نخست سال جاری افزایش ۵ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی را داشتیم که این شاخص‌های پیش‌نگر نشان می‌دهد که سیاست دولت تقویت عرضه و تقاضاست که این سیاست به شروع رونق در بازار کمک فراوانی کرده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی اظهار امیدواری کرد تا با ثبات سیاسی-اقتصادی در کشور روند رونق نسبی در بازار مسکن بتواند در سال‌های آینده به نتیجه دلخواه برسد.

وی گفت: وظیفه دولت سیاست‌گذاری و تسهیل‌گری است. دخالت دولت‌ها در بازار مسکن که همیشه مبتنی بر ساخت و ساز توسط مردم بوده به وسیله دولت سفارش نمی‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها