معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد:

شناسایی 8 بیمار مبتلا به سرطان در گیلان در هر 48 ساعت

طبق بررسی های دانشگاه علوم پزشكی هر 48 ساعت در استان3مورد بیمار مبتلا به سرطان پستان،2مورد سرطان معده،2 مورد سرطان روده و یک مورد بیمار مبتلا به سرطان تیرویید شناسایی می شوند.

شناسایی 8 بیمار مبتلا به سرطان در گیلان در هر 48 ساعت

به گزارش سایت خبر فوری ، دکتر علی داودی، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه اول لغایت هفتم بهمن هر سال هفته سرطان نامگذاری شده است، اظهار کرد: به طور متوسط در استان گیلان سالانه 3 هزار و 800 مورد بیمار جدید به مجموع بیماران مبتلا به سرطان استان اضافه می شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شرایط درمان و کنترل این بیماران در استان فراهم است، افزود: ترتیب شیوع سرطان در گیلان بدون در نظر گرفتن جنسیت به ترتیب پستان، معده، روده، و تیرویید است.

این مقام مسئول اضافه کرد: طبق بررسی های مداوم دانشگاه علوم پزشكی گيلان هر 48 ساعت در استان سه مورد بیمار مبتلا به سرطان پستان، دو مورد سرطان معده، دو مورد سرطان روده و یک مورد بیمار مبتلا به سرطان تیرویید شناسایی می شوند.

داودی، ضمن تشکر از تلاش همکاران خود در حوزه سلامت و بهداشت در شناسایی و درمان بیماران، عنوان کرد: شاخص بروز سرطان در گیلان(بدون در نظر گرفتن سرطان های پوست) 140 نفر در یکصد هزار نفر جمعیت می باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اجرای فعاليت های منظم در زمينه آموزش پيشگيری از ابتلا به سرطان ابراز اميدواری كرد كه آمار مبتلايان به سرطان در گيلان كاهش يابد.

منبع: ایسنا

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها