مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خواستار توقف فروش پالایشگاه کرمانشاه شد

مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خواستار توقف فروش پالایشگاه کرمانشاه شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم در نامه نمایندگان استان کرمانشاه آمده است:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهور

سلام علیکم

با احترام و آرزوی توفیق روز افزون برای جنابعالی و دولت محترم تدبیر و امید بدین وسیله واگذاری شرکت پالایش نفت کرمانشاه با توجه به گزارش واصله دارای ابهاماتی است که به شرح ذبل به استحضار می رساند:

1- میزان دارایی‌های این شرکت به طور مشکوکی در صورتهای مالی بسیار ناچیز در نظر گرفته شده است.

2- انبار کالای این پالایشگاه دارای بیش از 13هزار قلم کالا به ارزش تقریبی بیش از 60 میلیارد تومان است.

3- مساحت زمین این پالایشگاه مطابق اسناد ثبتی موجود، بیش از 90هزار هکتار در بهترین نقطه شهر کرمانشاه قرار دارد که در کارشناسی بعمل آمده از قرار هر متر 50 هزار تومان در نظر گرفته شده است. در حالیکه براساس عرف محل حداقل سه میلیون تومان به صورت میانگین ارزش دارد.

4- پالایشگاه مذکور دارای 44 مخزن نفتی به ظرفیت 155 میلیون لیتر به ارزش تقریبی بیش از 200میلیارد تومان است.

5- بیش از 100تن کاتالیست که حاوی حدوداً 250کیلو گرم طلای سفید و 440 کیلوگرم رنیوم بوده که جز اموال این شرکت محاسبه نشده است.

6- اخیراً دستگاه مولد توربینی و کمپرسور توربینی به ارزش بیش از 70 میلیارد تومان خریداری و در محل پالایشگاه نصب که محاسبه نگردیده است.

7- این پالایشگاه دارای ادوات و ماشین آلات بی نظیری به ارزش تقریبی 50میلیارد تومان شامل جرثقیل های قول پیکر و ماشین آلات پیشرفته آتش نشانی است.

8- این پالایشگاه بیش از 200میلیارد تومان تجهیزات صنعتی در مدار تولید دارد که به صورت شبانه‌روزی فرآورده‌های نفتی تولید می‌کند.

9- این پالایشگاه دارای تعدادی املاک در محله صد دستگاه و سطح شهر به ارزش تقریبی بیش از20میلیارد تومان است.

10- این شرکت دارای چهار باب منزل مسکونی جدید الاحداث به ارزش تقریبی 20 میلیارد تومان و 60 باب منزل قدیمی به ارزش 10 میلیارد تومان است.

11- عدم محاسبه مجموعه خدماتی، رفاهی و ورزشی این پالایشگاه ارزش تقریبی 30 میلیارد تومان.

با عنایت به مطالب مذکور استدعا دارد به منظور صیانت از اموال بیت‌المال و جلوگیری از ارزان فروشی قدیمی ترین صنعت غرب کشور که منجر به بیکاری بیش از 1000 نفر از کارکنان زحمت‌کش این صنعت در استان کرمانشاه می‌شود دستور توقف، برای بررسی دقیق مراتب فوق و برخورد با خاطیان صادر فرمایند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها