دفع ۱۰۰۰ تن لجن تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد بلاتکلیف است

دفع ۱۰۰۰ تن لجن تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد بلاتکلیف است

به گزارش خبرگزاری تسنیم حسین محمدی در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان البرز که ظهر امروز در حوزه عمرانی استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس قانون محل‌های دفع و مدیریت پسماند با هماهنگی سازمان محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌شود.

مدیرکل محیط زیست البرز با بیان اینکه تعیین مکان برای امحای پسماندهای صنعتی و ویژه تنها تکلیفی است که بر عهده سازمان محیط زیست است، ادامه داد: در سال 89 این محل‌ها برای تک تک استان‌های صنعتی و ویژه مکان‌یابی شد.

وی با بیان اینکه زمانی که کرج جزو تهران بود 128 هکتار مکان برای پسماندهای صنعتی درنظر گرفته شده بود، افزود: وقتی که کرج از تهران جدا شد با توجه به میزان پسماند استان 28 هکتار به استان البرز اختصاص داده شد.

محمدی با بیان اینکه در حال حاظر 1000 تن لجن تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد و لجن‌های مخازن بنزین و نفت روی دستمان مانده است، گفت: محدودیت‌هایی برای پذیرش و انتقال پسماندها بین استان‌ها وجود دارد و خود استان‌ها باید زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

وی گفت: اگر قرار است پسماندهای صنعتی و بیمارستانی مدیریت شوند، ابتدا باید زیرساخت‌های این کار آماده شود، سپس به بخش خصوصی فشار وارد شود.

محمدی با اشاره به اینکه نوع و میزان پسماندهای صنعتی باید مشخص شود، تاکید کرد: مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی به عهده تولید کننده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها