۷.۶ میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه نخست پارس جنوبی فرآوری شد

۷.۶ میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه نخست پارس جنوبی فرآوری شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم سید محمد مهدی هاشمی بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه مجتمع گازی پارس جنوبی نقش مهم و تاثیرگذاری در تامین گاز مصرفی مشترکان در استان‌های مختلف دارد اظهار داشت: در حال حاضر 63.7 درصد از تولید گاز کشور در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی پالایش و تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه بطور متوسط از پالایشگاه نخست این مجتمع روزانه 27.5 میلیون استاندارد متر مکعب گاز تولید و فرآوری می‌شود گفت: با تلاش متخصصان پارس جنوبی در 9 ماه امسال افزون بر 7.6 میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه نخست مجتمع گازی پارس جنوبی فرآورش و به شبکه سراسری گاز منتقل شد.

مدیر پالایشگاه نخست مجتمع گازی پارس جنوبی از افزایش تولید میعانات گازی از این پالایشگاه در 9 ماه امسال خبر داد و افزود: در این مدت 7.7 میلیون بشکه میعانات گازی در این پالایشگاه تولید و صادر شده که این مهم در اقتصاد کلان کشور نقش بسیار مهمی دارد.

هاشمی با اشاره به تولید دیگر محصولات این پالایشگاه اظهار داشت: 28.9 هزار تن گوگرد دانه بندی در پالایشگاه نخست مجتمع گازی پارس جنوبی در 9 ماه امسال به تولید رسیده و متوسط میزان تولید گوگرد مایع روزانه 105 تن در روز برآورد شده است.

وی با بیان اینکه، یکی از مهمترین مضامین استراتژیک مجتمع گازی پارس جنوبی همواره حفظ محیط زیست است تصریح کرد: با انجام پروژه‌ها و اقدامات اصلاحی در راستای کاهش مشعل سوزی از ابتدای سال تاکنون روند نزولی بسیار مطلوبی پیموده است.

مدیر پالایشگاه نخست مجتمع گازی پارس جنوبی با بیان اینکه میزان مشعل سوزی این پالایشگاه سال قبل 52.38 میلیون استاندارد متر مکعب بود خاطر نشان کرد: در 9 ماه امسال با کاهشی چشمگیر مشعل سوزی رقم 9 ماه سال قبل به 50.73 میلیون استاندارد متر مکعب رسیده و این امر نشان از تلاش متخصصان و کارکنان این پالایشگاه دارد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها