مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به میزان ۳ هزار و ۳۶۷ میلیون دلار در خراسان شمالی صادر شده است

مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به میزان ۳ هزار و ۳۶۷ میلیون دلار در خراسان شمالی صادر شده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمدرضا صالحی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان خراسان شمالی از کسب رتبه نخست مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به میزان 3 هزار و 367 میلیون دلار در استان خبر داد و گفت: در این زمینه حدود 30 درصد مجوزهای صادرشده در سطح کشور مربوط به استان خراسان شمالی است.

صالحی به تجهیز پالایشگاه نفت در منطقه کال ایمانی شهرستان مانه و سملقان اشاره کرد و افزود: این پروژه یکی از پروژه‌های کلان منطقه است که ان‌شاءالله به‌زودی انجام می‌شود.

استاندارخراسان شمالی افزود: پروژه انرژی خورشید و پالایشگاه نفتی جزو پروژه‌های بزرگ این استان است که امیدواریم با بهره‌برداری از این 2 پروژه زمینه رشد و توسعه خراسان شمالی فراهم شود.

استاندارخراسان شمالی تصریح کرد: استان خراسان شمالی هم‌اکنون در حوزه‌های مختلف همچون گردشگری، گیاهان دارویی، صنعت پتروشیمی، آلومینا، صنایع‌دستی و صنایع تبدیلی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خوبی برخوردار است.

صالحی افزود: در بحث کشت گیاهان دارویی خراسان شمالی به‌عنوان پایلوت کشوری مطرح‌شده است و دولت از اجرای این طرح در این استان حمایت ویژه می‌کند.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در هر منطقه بسیار ضروری است و ما باید در استان‌ها زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم‌ سازیم و با ایجاد شرایط مناسب اجازه دهیم سرمایه‌گذاران خارجی نیز جذب استان شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی نیز در این نشست از احداث 38 باب مدرسه با 110 میلیارد ریال اعتبار به همت خیران در خراسان شمالی خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در سال آینده جشنواره خیران مدرسه‌ساز را در خراسان شمالی برگزار کنیم.

براتعلی حاتمی افزود: برخی از پروژه‌های آموزش‌وپرورش با تخصیص اندک اعتبار به پایان می‌رسد و اگر یک میلیارد تومان برای اتمام این طرح‌ها اختصاص یابد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها