آذربایجان غربی با کمبود ۳ هزار تخت بیمارستانی مواجه است

آذربایجان غربی با کمبود ۳ هزار تخت بیمارستانی مواجه است

به گزارش خبرگزاری تسنیم قربانعلی سعادت امروز در قالب سفرهای شهرستانی خود در سفری یک روزه عازم شهر مهاباد شد.

وی در این سفر ابتدا در مزار شهدای این شهر حاضر شد و ضمن قرائت فاتحه به این عزیزان ادای احترام کرد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه این سفر از روند احداث تصفیه‌خانه آب شرب این شهرستان بازدید کرد که شامل بازدید از مراحل احداث برج آبگیر، خط لوله انتقال آب خام و مراحل تکمیل تصفیه خانه آب شرب مهاباد بود.

برج آبگیر به ظرفیت 750 لیتر در ثانیه با اختلاف ارتفاع 65 متر ساخته می‌شود که با هزینه 100 میلیارد ریال در حال ساخت است و تصفیه خانه آب مهاباد نیز با ظرفیت تضمینی آب تحویلی 64 هزار و 800 مترمکعب در شبانه روز با هزینه 428 میلیارد ریال ساخته می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی سپس در یک جلسه با فعالین سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این شهرسستان دیدار و گفتگو کرد که در این نشست فعالین و منتخبان این شهرستان، نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره مسائل و مشکلات مهاباد با استاندار در میان گذاشتند.

درخواست احداث مصلی، کمک به حل مسائل و مشکلات کشت و صنعت و شهرداری و شورای اسلامی شهر، کمک به احیای واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار، در نظر گرفتن مزیت‌ها و تشویق‌های سرمایه گذاری در شهرستان‌های محروم، رفع مشکلات مربوط به تصفیه خانه آب شرب، احداث بیمارستان جدید، تکمیل محور مواصلاتی ارومیه ـ مهاباد و مهاباد ـ میاندوآب و رسیدگی به وضعیت مدارس تخریبی از جمله این درخواست‌ها بود.

منتخبان مهاباد درخواست‌های دیگری نیز داشتند که شامل اتمام ساختمان پیراپزشکی، حمایت بیشتر از سمن‌ها، انجام حمایت‌های لازم برای مدیریت و بهره برداری از منطقه نمونه گردشگری دریاچه سد مهاباد، به‌کارگیری و انتصاب نیروهای بومی و محلی در پست‌های مدیریتی و لزوم ارتقای نرخ مشارکت اقوام و ادیان در سطوح مدیریتی بود.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار اظهار داشت: هم اینک حداقل سه هزار تخت بیمارستانی در استان کمبود وجود دارد و برای رفع این کمبود پایگاه‌های سلامت و مرکز جامع سلامت راه اندازی شده است.

سعادت تصریح کرد: هم اکنون در حوزه آموزش و پرورش نیز در استان پنج هزار کلاس درس کم داریم و این استان از نظر شاخص باسوادی در رتبه‌های آخر کشور و در جایگاه سی‌ام ایستاده است.

استاندار آذربایجان غربی افزود: تاکنون 240 هزار نفر بی سواد در استان شناسایی شده و برای زیر پوشش قرار دادن این افراد برنامه پنج ساله تدوین شده تا بتوان این افراد را باسواد کرد تا شاخص باسوادی استان بهبود یابد.

سعادت گفت: برای ساخت هر کلاس درس تا 1.5 میلیارد ریال پول لازم است که برای تأمین آن برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است و در خصوص بررسی و رفع مشکلات صنعت استان نیز سلسله نشست‌های ماهانه در استان برای بررسی مشکلات تشکیل می‌شود و کمیسیون رفع موانع تولید نیز مرتباً تشکیل شده و مسائل تولید کنندگان در این نشست پی گیری و حل و فصل می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: استفاده و به‌کارگیری نیروهای بومی و اقوام برای مسئولان در دستگاه‌های مختلف با هیچ محدودیتی باید انجام گیرد چراکه برای اجرای مشارکت عمومی و اعتماد سازی و بازسازی اعتماد ملی این مهم یک ضرورت است.

وی گفت: در آذربایجان غربی و در بخش‌های کردنشین از بخشداران بومی و محلی استفاده شده و فرماندار مهاباد از اهالی همین شهر است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها