طرح‌های جنگلیاری مشارکتی در شهرستان مهدی‌شهر اجرا می‌شود

طرح‌های جنگلیاری مشارکتی در شهرستان مهدی‌شهر اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم علی‌نقی حیدریان عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته منابع طبیعی با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در حفظ عرصه‌های طبیعی اظهار داشت: امسال در شهرستان مهدی‌شهر با حضور و مشارکت گسترده مردم این شهرستان در بیش از یک هزار و 100 هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی این شهرستان جنگلیاری مشارکتی انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای منابع طبیعی حفظ منابع طبیعی با کمک و مشارکت مردم است خاطرنشان کرد: حفاظت از طبیعت و تحقق برنامه‌های منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و جوامع محلی قابل تحقق است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به برخی از اهداف طرح‌های جنگلیاری مشارکتی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های جنگلیاری مشارکتی با هدف اشاعه فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی در حال اجراست.

حیدریان بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های مردمی برای حفظ و احیای عرصه‌های طبیعی تأکید کرد و افزود: در صورتی که مردم با این اداره کل برای حفظ و احیا ثروت‌های طبیعی جامعه کمک کنند این فرهنگ نهادینه‌شده و کمتر شاهد تخریب عرصه‌های طبیعی از سوی مردم هستیم.

وی بر ضرورت حفظ جنگل و مرتع با مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد تأکید کرد و گفت: جنگل‌ها نقش مهمی در تثبیت خاک داشته و از فرسایش آن جلوگیری می‌کنند لذا باید همه در حفظ این عرصه‌ها کوشا باشیم و آنان را برای آیندگان حفظ کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: طرح جنگلیاری مشارکتی در شهرستان مهدی‌شهر با مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد، گروه‌های فعال کوهنوردی و غیره در حال انجام است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها