بذرهای مقاوم به کم‌آبی در استان زنجان مورد استفاده قرار می‌گیرد

بذرهای مقاوم به کم‌آبی در استان زنجان مورد استفاده قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم حسین جعفری امروز در همایش تجلیل از تولید‌کنندگان برتر استان زنجان اظهار داشت: 31 نفر از کشاورزان و تولید‌کنندگان برتر استان زنجان با درنظر گرفتن شاخص‌های ارتقای بهره‌وری با مصرف کمتر آب و انرژی، رعایت استانداردها و سلامت تولیدات مورد تجلیل قرار گرفتند که امنیت غذایی جامعه مدیون زحمات این افراد است.

وی با اشاره به اینکه در زمان استقرار دولت شرایط بخش کشاورزی بسیار دشوار بود و ذخیره گندم نیز نهاده‌هایی مانند کود چندانی در کشور وجود نداشت، ابراز کرد: در حال حاضر به خودکفایی گندم رسیدیم و برای سه آینده استان ذخیره گندم موجود است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به افزایش تولید محصولات اساسی مانند شکر و روغن بیان کرد: در سال گذشته تولید 17 میلیون تن محصولات کشاورزی بدون رشد سطح زیر کشت، افزایش پیدا کرده است.

وی رشد اقتصادی 5 درصدی در بخش کشاورزی در شرایط دشوار کشور را با اهمیت خواند و گفت: دولت در سال 96 نگاه ویژه‌ای به بخش کشاورزی در راستای بهره‌وری آب و تولید دارد و 2 هزار و 400 میلیارد تومان برای افزایش سطح سیستم‌های نوین آبیاری اختصاص داده شده است.

جعفری با اشاره به اینکه تاکنون 11 هزار هکتار از اراضی استان زنجان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شدند، تصریح کرد: 4 هزار هکتار دیگر از تجهیزات نوین برخوردار می‌شوند.

وی به ارتقای شاخص‌های مکانیزاسیون در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 350 دستگاه تراکتور، 64 دستگاه کمباین و سایر ادوات کشاورزی تهیه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به بحران آب در کشور توجه ویژه‌ای به تولید و استفاده از بذرهای مقاوم به کم‌آبی شده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در حوزه صدور مجوز صنایع تبدیلی جزو سه استان برتر کشور است، ابراز کرد: نقشه راه کشاورزی بر پایه ارتقای بهره‌وری عوامل تولید، ‌آب، خاک و انرژی استوار است.

جعفری کشاورزی دانش‌بنیان را رکن اصلی توسعه این بخش عنوان کرد و افزود: ضمن توجه ویژه به بازرگانی محصولات کشاورزی، تکمیل زنجیره تولید و رفع گلوگاههای این عرصه در دستور کار قرار دارد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها