۱۲ درصد از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد را جرائم غیرعمد تشکیل می‌دهند

۱۲ درصد از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد را جرائم غیرعمد تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری تسنیم اسماعیل جمیاری عصر امروز در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، اظهار داشت: زندانیان براساس رافت اسلامی تحت تعلیم قرار می‌گیرند و برنامه‌های مختلف از جمله قرآن آموزی، کتابخوانی و مشاوره در این راستا در زندان‌های کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه افراد زندانی مرتکب جرم شده اند ولی خانواده‌های آنها در تامین معیشت خود مشکلات بسیاری دارند، افزود: به علت زندانی بودن سرپرست خانوار کمتر از 10 درصد نیازهای خانواده‌های آنها با توجه به شرایط اقتصادی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد زندانیان جرائم غیرعمد در استان نسبت به میانگین کشور بالاتر است، بیان کرد: 12 درصد کل زندانیان این استان مربوط به جرائم غیر عمد است و 2 درصد از این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند.

جمیاری عنوان کرد: انتظار می‌رود به جامعه زنان روستایی که در معرض آسیب‌های بیشتری قرار دارند کمک‌های ویژه‌ای از سوی دولت انجام شود چرا که برخی از این افراد با وجود قسط بندی شدن بدهی‌های خود از پرداخت آن ناتوان هستند.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد خطاب به ملاوردی خواستار تخصیص اعتبار ویژه‌ای به زنان بزهکار استان از سوی دولت شد و گفت: ایجاد مهد کودک برای زنانی که دارای کودکان زیر 2 سال هستند یک نیاز ضروری است.

وی افزود: اختصاص اعتبار برای نیازهای بند نسوان به ویژه نیازهای فرهنگی و ورزشی لازم و ضروی است که این امر کمک شایانی به خانواده زندانیان خواهد کرد.

اکبری رئیس شورای شهر یاسوج نیز در این نشست با اشاره به مشکلات مالی شهرداری‌ها خواستار تخصیص اعتبار به این حوزه شد و گفت: در سفر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قول مساعدی برای حل مشکل بدهی سی ان جی‌ها داده شد که بعد از دوسال هنوز محقق نشده است چرا که هر روز به علت بدهی سی ان جی‌ها به شرکت گاز و تعطیلی آنها مردم جلوی استانداری و شهرداری تجمع می‌کنند و رفع این مشکل گام مهمی در راستای رضایت بخشی مردم است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها