کاشت درخت‌های مقاوم بر روی نخاله‌های ساختمانی در شرق کرج

کاشت درخت‌های مقاوم بر روی نخاله‌های ساختمانی در شرق کرج

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمد رضا زین‌العابدینی در نشست خبری حفاظت محیط زیست استان البرز با اصحاب رسانه که امشب در اداره کل برگزار شد، با اشاره به منطقه باغستان، اظهار داشت: 400 هکتار فضای سبز در این منطقه توسعه‌یافته و در بیش از 150 هکتار آن اقدامات لازم انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز کرج با بیان اینکه باغ سیب در زمانی به نقطه خطرناک رسیده بود، افزود: فشار افکار عمومی و رسانه‌ها سبب احیا این باغ شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سیستم آبیاری مناسبی در باغ سیب وجود دارد، گفت‌: باید احیا باغ تا سال آینده به پایان برسد.

زین‌العابدینی با بیان اینکه خاک باغ سیب برای کشاورزی بسیار مناسب است که مانند آن در کشور نیست، ادامه داد: در 15 اسفند ماه سال جاری 3 قطعه باغ درختکاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 80 هکتار باغ در دست دانشگاه علامه طباطبایی است، اظهار داشت: این قسمت از وضعیت خوبی برخوردار نسیت که امید است به باغ بازگردانده شود.

زین‌العابدینی با بیان اینکه در بودجه سال 96، 20 میلیارد برای تامین منابع آب، ایجاد زیرساخت‌های آبیاری نوین و مدرن و به وجود آوردن آب بازیافتی برای فضای سبز دیده شده است، اضافه کرد: نخستین تصفیه‌خانه برای استفاده فاضلاب برای آبیاری فضای سبز در بهار سال آینده ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز کرج با اشاره به اینکه پردیس کشاورزی در یک برنامه پژوهشی روی تپه‌ای از نخاله ساختمانی در شرق کرج درخت‌های مقاوم می‌کارد، عنوان کرد: این امر برای نخستین مرتبه در کشور است و در این محل حیات وحشی به مساحت 80 هکتار طراحی شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها