۴۵ درصد افراد تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند

۴۵ درصد افراد تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، فرید محبی عصر امروز در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمیته امداد امام گروه‌های مختلف حمایتی را زیرپوشش دارد، اظهار داشت: یکی از این عمده‌ترین این گروه‌های حمایتی زنان سرپرست خانوار هستند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنان سرپرست خانوار علاوه بر اینکه مدیریت خانواده و تامین معاش را بر عهده دارند چند نقش همزمان با هم اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعضی از مردان به طور دائمی در خانواده وجود ندارند، افزود: گروه دوم مردان به طور موقت مثلا به علت زندانی بودن، متواری و مفقودالاثر بودن در خانواده حضور ندارند و در گروه سوم با وجود حضور مرد به علت مشکلات جسمی امکان مدیریت خانواده را ندارد.

محبی با بیان اینکه آمار دختران بازمانده از ازدواج در حال افزایش است، بیان کرد: این افراد نیز از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 32 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد هستند، ابراز کرد: 14 هزار و 550 زن سرپرست خانوار در استان شناسایی شده است.

محبی با اشاره به اینکه 45 درصد افراد تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، گفت: 38 درصد افراد سرپرست خانوار استان از کار افتاده دائم هستند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک هزار و 109 دانشجوی دختر و 4 هزار و 982 دانش‌آموز دختر زیرپوشش کمیته امداد ‌هستند، بیان کرد: تعداد 4 هزار و 617 دختر یتیم در استان تحت حمایت این نهاد هستند.

وی با اشاره به آمار دختران در شرف ازدواج خاطرنشان کرد: کمیته امداد در راستای تامین امکانات و جهیزیه این افراد تلاش می‌کند و خدمات مشاوره نیز در این زمینه ارائه می‌دهد.

محبی با بیان اینکه در حوزه اشتغال به 213 نفر از زنان استان با اعتبار 3 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد، گفت: 43 مورد مسکن شهری و 72 مورد مسکن روستایی برای مددجویان این نهاد احداث شد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها