آمار هپاتیت B در کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشوری پایین‌تر است

آمار هپاتیت B در کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشوری پایین‌تر است

به گزارش خبرگزاری تسنیم اورنگ ایلامی عصر امروز در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد 6 هزار و 300 پرسنل دارد، ‌اظهار داشت: 3 هزار و 200 نفر از این افراد را بانوان تشکیل می‎‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه ‌یک هزار و 255 پرستار در مراکز بهداشتی و درمانی استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: بیش از 80 درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: 328 کارشناس مامایی در استان فعالند ‌که 210 نفر از آنها در مناطق روستایی مشغول به خدمت‌رسانی بوده و‌ در سطح دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز ‌‌64 متخصص زن فعالیت می‌کنند.

ایلامی ابراز کرد: از مجموع 130 پزشک عمومی در مرکز استان، 75 پزشک عمومی زن نیز در مراکز درمانی فعالیت می‌کنند ‌و ‌303 ‌دانشجوی پزشکی خانم در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویر‌احمد مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه 15 دانشجوی دستیار زن و 16 دانشجوی دستیار آقا نیز در استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: در سال 85 یک تحقیقی در کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با جمعیت در خطر ویروس‌های هپاتیت B، هپاتیت C و ویروس ایدز انجام شد که استان شاخص‌های متفاوتی نسبت به کشور داشت.

ایلامی افزود: شاخص کهگیلویه و بویراحمد در ویروس هپاتیت (B)، 4 برابر میانگین کشوری بود ‌ولی در ‌ارتبا‌ط‌ با هپاتیت C و ویروس ایدز پایین‌تر از میانگین کشوری شد.‌

وی خطاب به معاون رئیس جمهور در ارتباط با افزایش سرطان دهانه رحم زنان بیان کرد: در کشورهای پیشرفته در سنین کودکی بانوان این واکسن به آنها تزریق شده و در آینده آمار افراد مبتلا به این سرطان در این کشورها کاهش پیدا می‌کند و می‌توان تزریق اجباری این واکسن را در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی کرد.

ایلامی با بیان اینکه نقش و جایگاه زنان بسیار مهم است، اظهار داشت: در کشورهای مدرن بحث بیمارستان تخصصی زنان مورد توجه است ولی در کشورمان با توجه به مشکلات مالی دولت، می‌توان کلینیک تخصصی زنان را مورد توجه قرار داد تا با تاسیس این کلینیک‌ها بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات این حوزه کاهش پیدا کند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها