طرح بازرسی از آرایشگاه‌های زنانه در اراک اجرا شد

طرح بازرسی از آرایشگاه‌های زنانه در اراک اجرا شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم زهرا فرجی شامگاه سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به طرح بازرسی آرایشگاه‌های زنانه اظهار داشت: آرایشگاه‌ها از جمله اماکنی هستند که باید توجه به بهداشت آنها مدنظر باشد به‌ همین منظور در اجرای طرح دفتر بانوان مبنی بر نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه، 122 آرایشگاه زنانه از میان 965 آرایشگاه موجود در سطح شهر اراک مورد بازرسی قرار گرفت.

وی افزود: این طرح با پنج تیم شامل مرکز بهداشت، نیروی انتظامی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اتاق اصناف و سازمان‌های مردم‌نهاد با 25 کارشناس مجرب اجرا شد که چک‌لیست‌هایی با 29 آیتم تهیه شدند و در 122 آرایشگاه هدف مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی تصریح کرد: هدف از این طرح سلامت زنان، تحکیم بنیان خانواده و بهبود فضای کسب و کار بود.

فرجی بیان کرد: از میان 122 آرایشگاه 63 درصد آنها دارای پروانه کسب معتبر بودن و مابقی یا منتظر پروانه کسب یا فاقد پروانه کسب معتبر بودند، 60 درصد از آنها دارای گواهی‌نامه معتبر و 40 درصد از آنها فاقد گواهینامه معتبر بودند.

وی ادامه داد: 79 درصد از آنها دارای گواهی‌نامه آرایش و پیرایش، در 29 درصد از آنها فروش محصولات آرایشی وجود داشت و 84 درصد از آنها دارای تابلو و مابقی فاقد تابلو بودند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی عنوان کرد: در 68 درصد از آنها امور زیبایی انجام می‌شد و تنها 46 درصد از این آرایشگاه‌ها دارای کار بهداشت معتبر بودند متاسفانه در 39 درصد از آنها مشاهده عینی استعمال سیگار داشتیم و 40 درصد از آنها تابلو عدم استعمال دخانیات داشتند.

فرجی افزود: 67 درصد از آنها در انجام امور زیبایی موارد بهداشتی را رعایت می‌کردند، تنها 36 درصد از آنها لوازم آرایشی استاندارد داشتند، در انجام آرایش ناخن و موارد جانبی دیگر 30 درصد از آنها رعایت ضوابط بهداشتی را داشتند، 53 درصد از آنها دارای جعبه کمک‌های اولیه و مابقی فاقد جعبه کمک‌های اولیه بودند.

وی تصریح کرد: 52 درصد دارای کپسول آتش‌نشانی با اعتبار بودند، 43 درصد از آنها داری قفل درب استاندارد و 10 درصدشان دارای آیفون تصویری بودند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی بیان کرد: پس از ارزیابی‌های انجام شده گروه ارزیاب پیشنهادانی را ارائه کردند که از جمله آنها می‌توان به بازرسی‌های مستمر، تقویت بعد نظارتی بازرسی‌ها، ارائه مجوز به افرادی که خدمات جانبی انجام می‌دهند و صلاحیت انجام آن را دارند، شناسایی واحدهای فاقد مجوز و شناسنامه‌دار کردن آنها، ملزم کردن اتحادیه به اعلام نرخ‌نامه در ابتدای هر سال کاری، انجام گشت‌های مشترک توسط دستگاه‌های نظارتی و تقدیر و معرفی آرایشگاه‌های برتر در سطح شهر اشاره کرد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها