برش استانی سند حقوق کودک به صورت پایلوت در استان مرکزی اجرا می‌شود

برش استانی سند حقوق کودک به صورت پایلوت در استان مرکزی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم سیاوش آقاخانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به مسئولیت سازمان‌های مردم‌نهاد در بازرسی از آرایشگاه‌های زنانه اظهار داشت: 16 مورد بازرسی را با اعتماد معاون سیاسی و امنیتی استاندار برعهده داشتیم که رویکرد سازمان‌های مردم‌نهاد پس از این بازرسی‌ها برخلاف برخی دستگاه‌ها که با هدف مچ‌گیری به بازرسی می‌پردازند کمک به برطرف‌سازی مشکلات است.

وی افزود: 10 تا 12 بازرس خوب داریم که می‌توانند در حوزه بانوان کمک کنند، در طرح بازرسی از آرایشگاه‌های زنانه مجموعه علوم پزشکی کمک خوبی داشتند.

مدیرعامل خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی تصریح کرد: برای نخستین بار برش استانی سند حقوق کودک مشخص شده است و نخستین استانی هستیم که به‌ عنوان پایلوت این سند را با تعامل سازمان‌های مردم‌نهاد و دولت قرار است انجام دهیم.

آقاخانی بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد دولت را از خود جدا نمی‌دانند، نماینده‌های دستگاه‌های اجرایی و متولی در بازدیدها همراه سازمان‌های مردم‌نهاد در محل‌های مورد بازرسی حضور می‌یابند و در همان زمان نسبت به اعمال قانون اقدام می‌کنند.

باید دستورالعمل‌های سخت‌تری را به منظور آرایشگاه‌های زنانه بکار گرفت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی هم با اشاره به گزارشات حاصل از بازرسی‌های آرایشگاه‌های زنانه گفت: گزارشات نشان می‌دهد که در زمینه‌های منفی دارای آمار بیشتر و در زمینه‌های مثبت دارای آمار کم‌تری در آرایشگاه‌های زنانه سطح شهر اراک هستیم که این نشان می‌دهد که دستگاه‌های متولی به خوبی کارشان را انجام نداده‌اند.

محمدمهدی ناصری عنوان کرد: بنابراین به‌نظر می‌رسد باید با دستورالعمل‌های سخت‌تری این کار را دنبال کنیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها