۲۵۰ هزار نفر اتباع بیگانه در استان البرز سکونت دارند

۲۵۰ هزار نفر اتباع بیگانه در استان البرز سکونت دارند

رضا فیروز رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه اتباع افغانستانی ساکن در روستاهای استان البرز غیرقانونی نیستند اظهار داشت: این اتباع دارای مجوز قانونی هستند.

نائب رئیس شورای روستایی بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه اموال منقول و غیرمنقول در ثبت اسناد به نام این افراد صادر نمی‌شود، افزود: این اتباع مکانی برای زندگی نیاز دارند اما در طرحهای جامع شهری و هادی روستا مکانی برای این افراد در نظر گرفته نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه این افراد جزو سرانه محسوب نمی‌شوند، گفت: این افراد دارای مجوز قانونی برای سکونت هستند اما سرانه برای آنها محسوب نمی‌شود.

رنجبر با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 250 هزار نفر اتباع بیگانه در استان البرز سکونت دارند، ادامه داد: تعداد این افراد به اندازه یک شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه برخی از کارهای سخت و مشقت بار در استان را این افراد انجام می‌دهند، بیان کرد: معمولا در روستاهایی که کار کشاورزی و تولید انجام می‌شود، این افراد حضور دارند.

عضو شورای روستایی سعیدآباد از بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه اتباع بیگانه از منابع روستایی و شهری بهره می‌برند، اضافه کرد: اما این افراد در سرانه افزایش بافت روستایی در نظر گرفته نمی‌شوند.

وی با اشاره به خوش‌نشینان در جوار روستاها، گفت: این افراد که برای تفریح حضور می‌یابند، از منابع روستایی بهره می‌برند اما تدابیری برای تامین خدمات به این افراد دیده نشده است.

رنجبر با بیان اینکه در جوار هر روستایی که آب کافی برای شرب، کار کشاورزی و تفریح دارد، بدون استثنا یک روستای پیرامونی فراتر از جمعیت یک روستا تشکیل شده است، افزود: اما این جمعیت با وجود بهره بردن از خدمات جزو سرانه محسوب نمی‌شوند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها