تأمین امنیت غذایی در محصولات تراریخته وارداتی مجهول است

تأمین امنیت غذایی در محصولات تراریخته وارداتی مجهول است

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، محمدصادق حسنی صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه در ماده 41 تولید و واردات محصولات تراریخته در کشور ممنوع شده است اظهار داشت: با تولید و واردات محصولات تراریخته امنیت غذایی جامعه به خطر می‌افتد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور هم اکنون در تولید گندم به خودکفایی رسیده است خاطرنشان کرد: رسیدن به خودکفایی در محصول برنج با عزم و اراده‌ای ملی در کمتر از یک سال در کشور امکان پذیر است.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه کشور باید در دو محصول استراتژیک گندم و برنج به خودکفایی برسد تصریح کرد: با پیشرفت علم و گسترش تکنولوژی در محصولات کشاورزی مخالفتی وجود ندارد اما امنیت غذایی جامعه اهمیت ویژه‌ای دارد که باید به آن توجه کرد.

حسنی با تاکید بر اینکه دغدغه مسئولان این است که در جامعه مشکل تامین غذای سالم برای مردم وجود نداشته باشد اعلام کرد: باید با تولید و کشت برنج پر محصول در گیلان تولید برنج را در استان به دو برابر افزایش داد و از واردات برنج جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، تامین امنیت غذایی در محصولات تراریخته را مجهول عنوان کرد و افزود: در ماده 41 تحقیق و بررسی در خصوص محصولات تراریخته در کشور مجاز اما تولید و واردات این محصولات به دلیل تامین امنیت غذایی جامعه ممنوع است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها