فاصله بین قیمت تولید و مصرف محصولات کشاورزی کاهش می‌یابد

فاصله بین قیمت تولید و مصرف محصولات کشاورزی کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری تسنیم سید علاءالدین خادم پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های بخش کشاورزی استان فارس در سال 94 با بیان اینکه در حال حاضر فاصله بین قیمت تولید و مصرف محصولات کشاورزی بالا است اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا این فاصله کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در زمینه خریدهای تضمینی و پرداخت به موقع مطالبات نگرانی‌هایی وجود دارد که در برنامه ششم توسعه بر سیاست‌های تشویقی برای ترغیب کشاورزان به فروش تضمینی محصولات و پرداخت به موقع مطالبات تاکید شده است افزود: در برنامه ششم توسعه برای کمک به تولیدکنندگان بخش کشاورزی عوارضی از محصولات وارداتی گرفته خواهد شد.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقایسه با برنامه‌های قبل نوع نگاه به بخش کشاورزی در برنامه ششم توسعه نگاه کارشناسی است خاطرنشان کرد: در طرح اولیه برنامه ششم توسعه در بخش کشاورزی و امور دام موارد محدودی پیش‌بینی شده بود که با همکاری نمایندگان مجلس و کمیسیون کشاورزی این موارد اصلاح و برای نهایی شدن به شورای نگهبان ارسال شد.

وی با بیان اینکه استان فارس به دلیل بهره‌بری غلط از منابع آب و خشکسالی‌های مداوم در حال حاضر با بحران جدی آب روبه‌رو است گفت: با فرهنگ‌سازی و مدیریت صحیح نباید اجازه داد که دشت‌های استان فارس بیش از این آسیب ببیند.

خادم با بیان اینکه استان فارس بستر کشاورزی است و عمده اشتغال آن نیز از بخش کشاورزی و دامداری تامین می‌شود بیان کرد: باید با کار علمی و تحقیقاتی بهترین نوع کشت و نوع آبیاری برای محصولات استان فارس استفاده شود تا از هدررفت منابع آب موجود جلوگیری شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها