منطقه حفاظت شده درمیان زیستگاه بیش از ۵۰ گونه جانور کمیاب است

منطقه حفاظت شده درمیان زیستگاه بیش از ۵۰ گونه جانور کمیاب است

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمد دادی پیش از ظهر امروز به مناسبت روز هوای پاک با اجرای طرح یک ساعت با محیط‌بانان با حضور در مدرسه 22 بهمن اسدیه با اشاره به شعار امسال "سوخت پاک، خودروی پاک و هوای پاک" اظهار داشت : حمل و نقل بخش حیاتی زندگی مدرن امروزی است و در توسعه جوامع نقش مهمی را ایفا می‌کند و کار، تفریح، تولید، توسعه شهرها و دسترسی به خدمات و کالاها به صورت اجتناب‌ناپذیری با توسعه حرکت حمل و نقل مرتبط می‌باشد.

وی با بیان اینکه هر منطقه از نظر تنوع گیاهی و جانوری امانت‌دار بخشی از میراث جهانی است گفت: حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است و برای دستیابی به آینده روشن از ریخت و پاش فرآورده‌های نفتی و ایجاد هرگونه آلودگی جلوگیری کرده و در جهت سلامت، بهداشت انسانها و محیط و جانوران تلاش می‌کند.

سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست درمیان افزود: ما محیط زیست را از پیشینیان به ارث نبرده‌ایم بلکه از آیندگان به امانت گرفته‌ایم پس باید با یاری همدیگر زمین را پاک نگه داریم چراکه طبیعت سالم مساوی است با زندگی و اندیشه سالم است.

دادی، تنوع زیستی را ارزشمندترین گنجینه بشری دانست و افزود: تنوع زیستی بستر و زیرساخت حیات ما را حفظ می‌کند و محیط زیست سرمایه مشترک نسل‌های امروز و فردا است.

وی خاطرنشان کرد: حیات وحش این منطقه شامل پستانداران مختلف از جمله قوچ و میش، گربه پالاس، روباه، گرگ، شغال، کفتار، خرگوش و انواع موش و پرندگان مختلفی از جمله کبک،کبوترچاهی، قمری، عقاب دشتی، عقاب طلایی، دلیجه، هما و کرکس است.

دادی افزود: منطقه حفاظت شده درمیان زیستگاه بیش از 50 گونه جانور کمیاب و منحصربه فرد نژادی از جمله قوچ اوریال است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها