۱۰۲ کشاورز نمونه ملی معرفی و تجلیل می‌شوند

۱۰۲ کشاورز نمونه ملی معرفی و تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، کاظم خاوازی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های بخش کشاورزی استان فارس در سال 94 با بیان اینکه در سی و یکمین دوره تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی که روز شنبه 11 دی‌ماه برگزار می‌شود از 102 کشاورز نمونه کشور تجلیل و تقدیر خواهد شد اظهار داشت: 4 نفر از این 102 نفر از استان فارس هستند.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار پرونده برای انتخاب نمونه کشوری به سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی ارسال شد که از آن میان 102 نمونه ملی انتخاب شده است افزود: استراتژیک بودن محصول، ایجاد توسعه پایدار در بخش کشاورزی، ایجاد ارزش افزوده و سلامت محصول از جمله شاخص‌های مهم در انتخاب این نمونه‌های ملی بوده است.

معاون ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بیان کرد: ملاک معرفی نمونه‌های برتر فقط کمیت تولید نبوده بلکه کیفیت تولید، محصول سالم‌تر، به کارگیری بهتر از نهاده‌ها و منابع مانند آب، خاک همچنین کاربرد روش‌های مدیریتی بهتر نسبت به بقیه افراد بوده است.

خاوازی ارتقاء جایگاه حرفه کشاورزی و معرفی الگوی عملی موفق در این بخش را از جمله اهداف مهم معرفی نمونه‌های ملی عنوان و خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده برای انتخاب نمونه ملی به رشته‌های بازرگانی و زنجیره تولید توجه جدی می‌شود همچنین واحدهای تولید دانش بنیان در بخش کشاورزی نیز معرفی می‌شوند.

وی با تاکید بر ایجاد کانون‌های یادگیری در استان‌های مختلف کشور گفت: هر کانون یادگیری متشکل از یک کشاورز نمونه و 20 واحد تابعه است که دانشجویان بخش کشاورزی می‌توانند برای کسب تجربه به عنوان کارورز از این کانون‌ها بهره‌ ببرند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها