تندیس سرلشکر شهید منفردنیاکی رونمایی شد

تندیس سرلشکر شهید منفردنیاکی رونمایی شد

با حضور امیر سرتیپ جهانشاهی معاون نیروی زمینی ارتش، تندیس امیر سرلشکر شهید منفرد نیاکی از فرماندهان مازندرانی هشت سال دفاع مقدس در آمل رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، در مراسمی با حضور امیر سرتیپ جهان شاهی معاون هماهنگی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، معمارباشی ارشاد آجا در مازندران و گلستان، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، تندیس شهید منفرد نیاکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در بلواری که به نام وی در آمل نامگذاری شده است رونمایی شد.

اسدالله تورنگ رئیس شورای اسلامی شهر آمل در این مراسم گفت: نامگذاری خیابان‌ها و بلوارهای شهر آمل به نام شهدا افتخار این مجموعه است. این کمترین کاری است که می‌توان برای این شهدا و فداکاری‌های آنان انجام داد. پیش از این بلواری به نام این فرمانده ارتش هشت سال دفاع مقدس نامگذاری شده است. این بلوار هفت کیلومتر طول دارد که امروز مزین به تمثال این شهید شده است. این مجسمه به طول چهار متر و با هزینه 50 میلیون تومان ساخته شده است.

علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز در سخنانی با اشاره به جایگاه والای شهدا بیان کرد: زمانی که فرمانده یک لشکر به عنوان آخرین نفر به شهادت می‌رسد این اوج خلوص و فداکاری است و نشان می‌دهد که این افراد از تبار پاکان و صالحان هستند.ساخت مجسمه و تندیس یابود این شهدا امری ارزشمند است و همه دهیاران و شوراها باید از این امر الگو بگیرند.

به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر مسعود منفرد نیاکی در دوم خرداد ماه سال 1308 در شهرستان آمل چشم به جهان گشود. او در سال 1331 با علاقه در دانشکده افسری استخدام و پس از گذراندن دوره سه ساله دانشکده، به درجه ستوان دومی نایل و با انتخاب رسته زرهی مشغول به خدمت شد.

در سال ۱۳۵۹ به سمت فرمانده لشکر ۸۸ زرهی زاهدان و در سال ۱۳۶۰ به سمت فرمانده لشکر ۹۲ زرهی اهواز منصوب شد. وی در مسئولیت‌های فرماندهی در عملیات‌های طریق المقدس، فتح المبین، بیت المقدس، والفجر و رمضان خدمت و در سمت فرماندهی لشکر ۹۲ زرهی خوزستان و فرمانده قرارگاه فتح در جنگ ایران و عراق حضور داشته است.

منفرد نیاکی، به واسطه لیاقت و شجاعت وافر خود طی حکمی از سوی امیر سپهبد علی صیاد شیرازی به جانشینی فرمانده نیروی زمینی ارتش در جنوب منصوب شد و در طراحی عملیات های رزمی در جنوب ایران نقش مؤثری ایفا کرد. در دوم دی ماه ۱۳۶۳ با حکم مقام معظم رهبری (رئیس جمهور وقت ایران) به ستاد مشترک ارتش منتقل و به عنوان جانشین اداره سوم ارتش مشغول به کار شد و در ادامه به سمت جانشین اداره سوم سماجا منصوب شد.

منفرد نیاکی در ششم مردادماه سال 64 به درجه رفیع شهادت رسید.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها