۳۶۰ دشت کشور در منطقه قرمز قرار دارد

۳۶۰ دشت کشور در منطقه قرمز قرار دارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سید محمد مجابی ظهر امروز در ششمین نشست سازمان‌های غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی کشور در همدان با اشاره به بحران محیط زیست کشور و جهان اظهار داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی و افزایش دما میزان نزولات آسمانی به 360 میلیارد متر مکعب رسیده است که دو سوم آن تبخیر می‌شود.

وی افزود: در مجموع 609 دشت در کشور وجود دارد که از این تعداد 360 دشت در منطقه قرمز قرار دارند و به دلیل بحران منابع آبی شاهد فرونشست زمین هستیم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مشکلات محیط زیستی حاکم بیان کرد: امروز بسیاری از شهرهای کشور با معضل آلودگی هوا مواجه هسند که این معضل یک شبه وجود نیامده که یک شبه هم بتوان در راستای رفع آن اقدام کرد.

وی با اشاره به ضرورت برخورد با مسائل مخاطره‌آمیز محیط زیست گفت: موضوع حفاظت از محیط زیست مسئله‌ای است که باید در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور مورد توجه قرار گیرد و تغییر دولت‌ها و مجلس بر اولویت قرار گرفتن محیط زیست نباید تأثیری بگذارد.

مجابی با اشاره به نقش جذب مشارکت اجتماعی در حفاظت از محیط زیست عنوان کرد: حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است و باید به یک مطالبه عمومی و اجتماعی تبدیل شود.

وی افزود: 900 تشکل مردمی در حوزه محیط زیست فعالیت دارند و رویکرد دولت نیز تقویت و بسترسازی فضا برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد است به طوری که رئیس جمهور در بحث حقوق شهروندی به این موضوع تأکید کرده است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: بحث جرم‌انگاری محیط زیست و توجه به اقتصاد سبز سبب توجه به این حوزه شده است و به زودی نیز لایحه قانون اصلاح و جلوگیری از آلودگی هوا تقدیم مجلس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد برنامه ششم توجه به حفاظت از محیط زیست است، اظهار داشت: لایحه حمایت از محیط بانان نیز تقدیم مجلس شده است که امیدواریم به تصویب برسد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها