دوچرخه‌های برقی در اراک رونمایی شد

دوچرخه‌های برقی در اراک رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در مراسم روز هوای پاک و دوچرخه سواری عمومی و رونمایی از نخستین دوچرخه برقی شرکت با بیان اینکه استفاده از دوچرخه‌های برقی سبب کاهش آلودگی هوا می‌شود، اظهار داشت: حمل و نقل آسان، بی‌دغدغه و کم‌هزینه مزایای استفاده از این وسیله است.

محمد الله‌داد افزود: با در نظر گرفتن امتیازاتی برای کارمندان شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، استفاده از دوچرخه در راستای ترویج فرهنگ ورزش و با شعار دوستدار محیط زیست در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی با موتورسیکلت‌های برقی در اراک به صورت پایلوت در پی اجرای طرح‌های زیست محیطی وزارت نیرو در کشور با مشارکت پژوهشگاه نیرو و ایجاد زیرساخت‌های لازم در کلان‌شهر اراک اجرا خواهد شد.

به گفته وی هر موتورسیکلت با شرایط استاندارد، حدود سه تا چهار برابر یک خودرو آلودگی تولید می‌کند که اگر تعدادی از این موتورسیکلت‌ها به برقی تبدیل شوند، کمک بزرگی به کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

در روز هوای پاک تعداد زیادی از ورزشکاران دوچرخه‌سوار شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از میدان ورزش تا انتهای مسیر پارک ملت شهرستان اراک رکاب زدند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها