۶۵ میلیون دلار کالا از استان گلستان به کشور عراق صادر شد

۶۵ میلیون دلار کالا از استان گلستان به کشور عراق صادر شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، محمود ربیعی ظهر امروز در نشست با انجمن دوستی ایران و عراق اظهار داشت: در 9 ماه گذشته بیش از 156 میلیون دلار از استان گلستان صادرات داشتیم که 41 درصد آن که بیش از 65 میلیون دلار بود به کشور عراق صادر شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 18 کشور مقصد کالاهای صادراتی استان گلستان هستند که در افق بازاریابی و صادرات 30 کشور را در برنامه داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان تصریح کرد: لبنیات، رب گوجه فرنگی، گوشت، فرش، قطعات لوله، خوراک طیور، میلگرد، سیمان و ید عمده کالاهای صادراتی استان گلستان هستند که به کشورهائی مانند ترکیه، عراق، ترکمنستان، روسیه و کشورهای اروپایی صادر می‌شوند.

وی تاکید کرد: وجود 1200 واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی و صنایع غذایی و وجود خط ریلی، فرودگاه بین‌المللی موقعیت مناسب را برای صادرات کالا از گلستان به کشورهای مختلف ایجاد کرده است.

ربیعی افزود: استان گلستان توانایی تولید بیش از 160 تن گوشت مرغ، 1.5 میلیون تن گندم را دارد که فرصت مناسبی برای برقراری روابط تجاری با کشورهای همسایه و کشورهای آسیای میانه است و ما آمادگی کامل برای برقراری این مراودات را داریم.

رئیس انجمن دوستی ایران وعراق هم گفت: ایران کمک فراوانی به کشور و ملت عراق کرده و با توجه به توانمندی‌های فراوان ایران و مشترکات زیاد بین دو کشور باید روابط اقتصادی تقویت شود.

حمید جیاد الابیض تصریح کرد: تا یک ماه آینده با 15 شرکت منتخب به استان گلستان سفر می‌کنیم تا روابط تجاری بهتری برقرار کنیم.

وی تاکید کرد: تسهیلات بانکی، کیفیت اجناس، بسته بندی مواد غذایی ایران دارای کیفیت بهتری نسبت به مشابه‌های دیگر کشورها است به همین علت تمایل داریم با ایران و استانگلستان روابط اقتصادی و تجاری بیشتری برقرار کنیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها