شهرستان‌های خراسان شمالی نیاز به نصب ایستگاه سنجش هوا دارند

شهرستان‌های خراسان شمالی نیاز به نصب ایستگاه سنجش هوا دارند

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سید اصغر مطهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون صرفاً یک ایستگاه سنجش هوا در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی راه‌اندازی شده است و این شهر دست‌کم به دو ایستگاه دیگر نیاز دارد.

مطهری تصریح کرد: هم‌اکنون شهر بجنورد مشکل چندان از منشأ سوخت‌های فسیلی ندارد اما شرایط و موقعیت جغرافیایی این شهر حکایت از آلودگی هوا در سال‌های آینده دارد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست خراسان شمالی گفت: بجنورد به‌عنوان مرکز استان خراسان شمالی و همچنین قرارگیری در مسیر تردد مسافران استعداد افزایش آلودگی هوا در آینده را دارد.

مطهری با اشاره به اینکه در 9 ماه امسال هوای بجنورد در 78 روز پاک، 189 روز سالم،8 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز نیز ناسالم برای همه گروه‌های سنی بوده است افزود: این آمار نشان از آن دارد شرایط هوای این شهر چندان مشکل‌آفرین نیست.

وی با اشاره به فعالیت سنگ‌شکن‌ها در اطراف بجنورد اظهار داشت: فعالیت سنگ‌شکن‌ها همواره به‌عنوان یکی از منابع آلودگی محیطی مطرح می‌شود و البته طی دو سال گذشته مجوز فعالیت به هیچ سنگ‌شکنی در حریم شهرها داده نشده است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست خراسان شمالی تصریح کرد: سنگ‌شکن‌هایی که در اطراف شهرها فعالیت می‌کنند باید سیستم کنترلی داشته باشند افزود به همین منظور این سنگ‌شکن‌ها مجهز به این سیستم شده‌اند.

مطهری تصریح کرد: البته دراین‌بین در سال‌های اخیر دو سنگ‌شکن با حکم مراجع قضایی و به دلیل مشکلاتی که ایجاد کرده بودند تعطیل شدند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها