دلار امروز نفت را گران کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار موجب شد تا قیمت نفت امروز افزایش یابد، اما گمانه زنی ها در مورد افزایش تولید نفت آمریکا افزایش قیمت ها را محدود کرد. بر اساس این گزارش، قیمت ه...

دلار امروز نفت را گران کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار موجب شد تا قیمت نفت امروز افزایش یابد، اما گمانه زنی ها در مورد افزایش تولید نفت آمریکا افزایش قیمت ها را محدود کرد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز 22 سنت افزایش داشت و به 52 دلار و 70 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز 23 سنت افزایش داشت و به 55 دلار و 70 سنت رسید.
پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد که تقویت ارزش دلار موجب آسیب دیدن قدرت رقابت کالاهای آمریکایی می شود، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای جهانی، به نزدیکی پایین ترین رقم 6 هفته گذشته رسید.
کاهش ارزش دلار موجب می شود نفت ارزش گذاری شده به دلار برای خریداران استفاده کننده از ارزهای غیردلاری ارزان تر شود و این ممکن است موجب افزایش تقاضا شود.
ریک اسپونر، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارتکتس در سیدنی گفت: «قیمت نفت آمریکا در نتیجه تضعیف قابل توجه ارزش دلار در 24 ساعت گذشته تقویت شده است.»
وی افزود: «2 یا 3 موضوع اصلی هستند که باید رصد شود، از جمله اینکه با توجه به رشد قابل توجهی که اخیرا در میزان تولید نفت آمریکا شاهد بودیم، میزان تولید نفت این کشور مهم است. مسئله دیگر در بخش عرضه خبرهای مربوط به عمل کردن اوپک به توافق کاهش تولید است.»
دیگر عاملی که موجب تقویت قیمت نفت شده، اظهارات وزیر انرژی عربستان است که گفته به دقت به تعهد خود در زمینه کاهش تولید عمل خواهد کرد.
بر اساس توافق کاهش تولید، اوپک، روسیه و دیگر تولید کنندگان غیر عضو این سازمان وعده داده اند که تولید خود را در 6 ماهه نخست سال 2017، به میزان حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.
انتهای پیام//124

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها