تور کلاهبرداران شیرازی در قالب تور سفرهای ارزان

تور کلاهبرداران شیرازی در قالب تور سفرهای ارزان

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مسئول نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اظهارداشت: افرادی که قصد سفر به مقاصد داخلی یا خارجی از طریق تورهای گردشگری دارند باید از حق و حقوق قانونی خود مطلع و مواردی را مد نظر قرار دهند.

محمدکاظم بهادری‎پور گفت: این دسته از افراد باید در انتخاب دفاتر یا شرکت‎هایی که مجری تور هستند، دقت کنند که دفتر با عنوان "خدمات مسافرتی یا جهانگردی" باشد و همچنین از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز فعالیت خود را دریافت کرده باشد.

وی گفت: دفاتر یا شرکت‎های دارای مجوز از این سازمان موظف به انعقاد قرارداد با مسافر و ارائه یک نسخه از آن به مسافر هستند و این قراردادها دارای آرم سازمان میراث فرهنگی است.

بهادری‎پور با اشاره به اینکه خرید تور باید از دفاتر یا شرکت‎های فوق انجام پذیرد افزود: دفاتر یا شرکت‎های فاقد مجوز از این سازمان اعم از دفاتر یا شرکت‎های خدمات مسافرت هوایی که مجوز فروش بلیط از سازمان هواپیمایی کشور دارند و دفاتر یا شرکت‎های زیارتی که مجوز سازمان حج و زیارت برای سفر به عتبات دارند نمی‎توانند نسبت به فروش تورهای گردشگری داخلی و مشهد مقدس و تورهای خارجی سفر به سایر کشورها اقدام کنند.

کارشناس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس درباره ترفند افراد سودجو اظهار داشت: برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی اقدام به خرید تور سفرهای ارزان قیمت از افراد ناشناس در فضاهای مجازی می‏‎کنند که با سوء استفاده‎های مالی و کلاهبرداری مواجه می‎شوند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها