۲۰ میلیارد ریال برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان دشتستان تخصیص یافت

۲۰ میلیارد ریال برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان دشتستان تخصیص یافت

به گزارش خبرگزاری تسنیم ارسلان زارع بعدازظهر امروز در نشست شورای آموزش و پروش استان بوشهر با بیان اینکه طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان از اولویت‌های آموزش و پرورش دشتستان است اظهار داشت: برای تامین اعتبار این طرح برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده بگونه‌ای که از محل عوارض آلایندگی و ارزش افزوده اعتباراتی در اختیار دهیاری‌ها و شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در شهرها و روستاهای دشتستان در حال اجرا است تصریح کرد: برای اجرای این طرح که نقش مهمی در توانمندشدن دانش‌آموزان در عرصه علم و دانش دارد امسال 20 میلیارد ریال از محل ارزش افزوده و آلایندگی متمرکز برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان هزینه می‌شود.

فرماندار دشتستان با تاکید بر تحقق سند بنیادین تحول آموزش و پرورش افزود: مهمترین عامل شکوفایی، بالندگی و پویایی کشور اجرایی شدن سند چشم انداز آموزش و پرورش است.

وی، تحقق بخشیدن به اصل قانون شورای آموزش و پرورش را گامی مهم برای ارتقا دراین عرصه دانست و تاکید کرد: برای تحقق این مهم هم اندیشی، خردجمعی و تلاش مجدانه همه اعضای شورای آموزش و پرورش می‌طلبد.

زارع با اشاره به موفقیت شورای آموزش و پرورش دشتستان و برتری این شورا در استان بوشهر خاطر نشان کرد: همه اعضای این شورا کسب مقام برتری شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در استان بوشهر را مبدا کار بیشتر خود قرار داده و تلاش کنیم مبناها را بر اساس کمیت و کیفیت مشخص کرده و در راه موفقیت روز افزون گامهای بزرگتری برداریم.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه شهرستان دشتستان در کنکور امسال و پذیرش دانش‌آموزان جایگاه مهمی کسب کرد افزود: دشتستان درکنکور سراسری امسال 50 رتبه زیر یک‌هزار کشب کرد و دانش‌آموزان در دانشگاه‌‌های معتبر کشور پذیرفته شدند.

وی از اجرای طرح حقوق شهروندی در مدارس دشتستان خبرداد و تصریح کرد: در راستای اجرای طرح حقوق شهروندی در مدارس شهرستان دشتستان بیش از 9 هزار جلد کتاب در این عرصه چاپ و عرضه شده است.

زارع بیان کرد: حقوق شهروندی در مدارس مقطع متوسطه اول و دوم اجرایی شده که نقش مهمی در تحقق اهداف تبیین شده داشته است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها