زمینه دریافت مالیات از اتباع بیگانه در یزد فراهم شود

زمینه دریافت مالیات از اتباع بیگانه در یزد فراهم شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، آیت‌الله سیدکاظم مدرسی عصر امروز در شورای زکات استان یزد اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که الان در جامعه احساس می‌شود، بحث اشتغال کشور است و خوب است که بخشی از زکات به سپرده‌گذاری برای کارآفرینی از طریق کمیته امداد اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خیرخواهانه باید از دریافت مالیات معاف شده یا به آنها تخفیف داده شود، افزود: در گذشته، بخشی از کارهای خیر از مالیات کسر می‌شدند ولی در این دولت تمهیداتی در این زمینه دیده نمی‌شود.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد بیان کرد: با توجه به اینکه اکثریت شاغلان در گلخانه‌های استان یزد یا حداقل در بخش مرکزی افاغنه یا اتباع بیگانه هستند، باید برای دریافت مالیات از این واحدها و اتباع بیگانه‌ای که در آن کار می‌کنند تمهیدات ویژه اندیشیده شود.

مدرسی تصریح کرد: صاحبان این گلخانه‌ها هم با توجه به هزینه کمتری که به کارگیری اتباع بیگانه برای آنها به دنبال دارد، سود بیشتری دریافت می‌کنند اما همین اتباع مشکل‌های زیادی برای جامعه ما به وجود می‌آورند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موارد مصرف زکات در دین اسلام، رفع مشکلات فرهنگی و همچنین رفع مشکلات و نیازهای مالی جامعه است چرا که این مشکلات برای جامعه آسیب‌های زیادی به دنبال دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: برای رفع مشکلات فرهنگی و رفع نیاز مالی در منطقه، از اتباع بیگانه‌ای که در گلخانه‌ها و بخش کشاورزی شاغل هستند باید زمینه دریافت زکات فراهم شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها