اجرای نسل سوم اعتباربخشی بیمارستانی از دوم بهمن در کشور آغاز می‎شود

اجرای نسل سوم اعتباربخشی بیمارستانی از دوم بهمن در کشور آغاز می‎شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، محمدرضا آقاجانی اظهار داشت: اهداف سامانه الکترونیکی صدور پروانه موسسات پزشکی را شامل ایجاد عدالت و شفافیت در صدور پروانه‎های موسسات، تجمیع اطلاعات و امکان سیاست‎گذاری کلان و دسترسی آحاد مردم در سراسر کشور به اطلاعات موسسات پزشکی کشور عنوان کرد.

وی گفت: مردم در صورت نیاز می‎توانند نزدیک‎ترین موسسه درمانی مانند بیمارستان و آزمایشگاه را با مراجعه به نرم‎افزار طراحی شده در تلفن همراه پیدا و اطلاعات را بررسی کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت مهم‎ترین ابزار ارتقای کیفیت خدمات بیمارستان‎ها را اعتباربخشی دانست و افزود: نسل سوم اعتباربخشی بیمارستانی تدوین و ابلاغ شده و اجرای رسمی آن از دوم بهمن ماه در 947 بیمارستان کشور آغاز می‎شود.

وی با اشاره به طرح مبحث توانمندسازی مدیران برای اداره هر چه بهتر بیمارستان‎ها در این اجلاس دو روزه بیان کرد: در این عرصه به مدیرانی که به دانش مدیریت بیمارستانی روز دنیا مجهز باشند نیاز است که با کمک سازمان بهداشت جهانی دوره مدون آموزش مدیران و توانمندسازی مدیران طراحی و هفته گذشته فاز نهایی آن با آموزش مدیران بیمارستانی از استان خوزستان آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم هزار و 100 مدیر بیمارستانی سراسر کشور را در این زمینه آموزش دهیم.

آقاجانی گفت: استان فارس از گذشته یکی از خاستگاه‎های اصلی پزشکی ایران و مورد توجه مردم کشور و ساکنان حوزه خلیج فارس بوده است و امروزه یکی از قطب‎های خوب و برجسته پزشکی کشور است که در زمینه طرح تحول نظام سلامت اقدام‎های متعددی انجام داده است.

وی افزود: در استان فارس بیمارستان‎های بسیاری مانند سوانح سوختگی امیرالمومنین(ع) افتتاح شد همچنین پروژه‎های متعددی مانند کلینیک‎های تخصصی، بخش‎های ICU، مراقبت‎های ویژه بزرگسالان، کودکان، نوزادان، بخش‎های اورژانس جدید و بخش‎های سرطان در حوزه درمان در این استان اجرا شد.

آقاجانی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خوبی توانسته برنامه‎های طرح تحول را در این استان برای ارتقای دسترسی مردم و خدمات و کاهش پرداختی مردم، به اجرا بگذارد و بررسی‎های صورت گرفته نشان می‎دهد مردم استان فارس از خدمات درمانی رضایت‎مندی قابل توجهی دارند و با وجود کمبودهای ناشی از عدم توسعه زیرساخت‎ها از گذشته، از طرح تحول نظام سلامت هم راضی هستند.

معاون درمان وزیر بهداشت دلیل وجود صف انتظار نوبت برای مردم در بیمارستان‎ها و درمانگاه‎های دولتی را کمبود زیرساخت عنوان و بیان کرد: در کشور 1.6 دهم تخت به ازای هزار نفر جمعیت وجود دارد؛ در حالی که متوسط آن در منطقه 2.7 دهم است، همچنین در کشورهای توسعه یافته این رقم به حدود 7.5 تخت به ازای هزار نفر جمعیت می‎رسد.

آقاجانی با اشاره به بخشی از تلاش‎های دولت در ارتقای خدمات درمانی گفت: در این دولت حدود 23هزار تخت بیمارستانی افتتاح یا در حال افتتاح و 250 پلی کلینیک تخصصی در حال ساخت است.

وی تعداد پزشکان متخصص در کشور را حدود یک پنجم تا یک ششم کشورهای اروپایی اعلام کرد و گفت: این کمبودها سبب ایجاد صف انتظار نوبت می‎شود.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: با افتخار اعلام می‎کنم برخلاف همه کمبودها هم در حوزه زیرساخت‎های فیزیکی و هم در منابع انسانی و مالی، هم اکنون تمامی بیماری‎ها و بیماران در داخل کشور درمان می‎شوند و یک افتخار بزرگ برای کشور در حوزه سلامت است، که هیچ بیماری برای مداوا به خارج از کشور اعزام نمی‎شود و به هیچ پزشکی جز برای تبادلات علمی نیاز نداریم.

آقاجانی هر نوع دریافتی تحت هر عنوانی خارج از مصوبات دولت، در هر مرکز درمانی دولتی و خصوصی را خلاف اعلام کرد و گفت: برای خدمات سرپایی و بستری فرانشیز مشخص و روشن تعیین شده است و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلفی می‎توانند با شماره 1690 تماس بگیرند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها