تولیدات دارویی کشور جوابگوی نیاز بازار داخل است

تولیدات دارویی کشور جوابگوی نیاز بازار داخل است

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، محسن مهدوی نژاد عصر امروز در حاشیه بازدید از دو شرکت داروهای دامی استان سمنان اظهار داشت: تولیدات دارویی کشور بر اساس ظرفیت اسمی و همچنین تأسیسات و ابنیه موجود جوابگوی تولید نیاز بازار داخل است و نیازی به واردات نیست.

وی با اشاره به واردات برخی تولیدات دارویی به داخل کشور خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی کشور مسئول کیفیت و اثربخشی دارو است و مسئول تنظیم بازار نیست و بر اساس تبصره 2 ماده 7 قانون اصل 44 و همچنین برخی قوانین کسب‌وکار نمی‌تواند مانع واردات دارو شود.

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی تأکید کرد و افزود: باید از نظر قوانین و مقررات برای تولیدکننده‌های داخلی شرایط تسهیل شود تا بتوانند در شرایط نابرابر با شرکت‌های خارجی بتوانند از خودشان دفاع کنند.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه کشور ظرفیت و توانایی خودکفایی در زمینهٔ تولیدات دارویی دامی را دارد، خاطرنشان کرد: خودکفایی در تولید دارو تفاسیر متعددی دارد و در این بخش صرفه اقتصادی و تجزیه‌وتحلیل هزینه و فایده بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی مواقع وارد کردن دارو بسیار به صرفه‌تر از تولیدات است ولی در تولید برخی داروهای استراتژیک مانند واکسن نیاز است سرمایه‌گذاری لازم برای خودکفایی در تولید دارو انجام شود.

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی از واردات 600 میلیون یورو دارو و مواد اولیه خبر داد و گفت: این میزان واردات دارو در داخل مصرف و مواد اولیه نیز برای تولید دارو و صادرات به کار می‌رود.

مهدوی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر استراتژی سازمان به سمت پیشگیری و ممانعت از ایجاد بیماری است خاطرنشان کرد: میزان مصرف دارو ارتباط مستقیم با نیاز آن دارد و لذا بر اساس این استراتژی و اصل پیشگیری؛ داروهای که پیشگیری می‌کنند اهمیت بالاتری دارند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها