وحدت حوزه و دانشگاه توطئه دشمنان را خنثی می‌کند‌

وحدت حوزه و دانشگاه توطئه دشمنان را خنثی می‌کند‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار مسئولان و اساتید دانشگاه امیرالمؤمنین استان اصفهان که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، به روایتی از پیامبر اکرم و امامان معصوم(ع) نسبت به جایگاه تعلیم و تعلم و ناظر بودن خدا بر اعمال اشاره کرد و اظهار داشت: اگر کار برای رضای خدا صورت گیرد، اثرات آن دوچندان خواهد بود، زیرا تربیت آینده جوانان این کشور به دست معلمان و اساتید در دانشگاه رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه کار برای خدا بسیار سخت و دشوار است، افزود: در احوالات بزرگان دین آمده، هیچ‌وقت به عمل ناچیز خود مغرور نمی‌شدند چون محاسبه‌کننده را خدا می‌دانستند، به همین دلیل برای رسیدن به رضایت خدا تلاش می‌کردند.

معاون جامعه مدرسین ابراز کرد: پیامبر فرمودند« بالاترین ایمان، توجه بر ناظر بودن خدا بر اعمال است» و امام جواد(ع) هم فرمودند« بدان از دید تیزبین خدا بیرون نیستی و لازم است طوری عمل کنیم که در پایان کار ما با رضایت و خشنودی خدا همراه شود».

وی تأکید کرد: اگر انسان به سخنان اهل‌بیت(ع) ایمان و باور داشته باشد که خدا ناظر بر اعمال است هرگز کاری نمی‌کند که از رضایت خدا بیرون برود.

آیت‌الله حسینی بوشهری بر مراقبت روزافزون در کارهای روزمره تأکید کرد و هرگونه غرور، تکبر، حسادت و مسائل غیراخلاقی را مانع رسیدن به رضایت خدا دانست.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه مطالعه تاریخ و شهر حال علما بزرگ شیعه و اخلاقی حوزه، می‌تواند الگوی مناسب برای آحاد مختلف جامعه و مسئولان در جهت خدمت صادقه و خالصانه باشد، گفت: امام کاظم(ع) فرمودند" همان‌طور که انسان از گناه در مقابل مردم پرهیز می‌کند، لازم است در مقابل خدا این‌گونه عمل کند".

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه رهبر انقلاب، مباحث جهاد و انقلاب را مطرح می‌کنند بی‌دلیل نیست افزود: این سخنان باعث می‌شود انسان در مقابل دشمنان بصیرت لازم را پیدا کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان اینکه حوزه امروز با گذشته فرق قابل‌توجه‌ای کرده و به وضع موجود هم قانع نیستیم و نباید بود، عنوان کرد: حوزه امروز پیشرفت قابل‌توجه‌ای در عرصه تخصصی شدن رشته‌ها، پاسخ‌گویی به شبهات و تعامل اساتید حوزه و دانشگاه کرده و در حال حاضر نیز رفت‌وآمد ‌اساتید دو نهاد قابل‌توجه است و توانسته توطئه دشمنان را خنثی کند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه باید بعد از سی و چند سال از پیروزی انقلاب، نظام تربیتی، سیاسی و قضایی شکل می‌گرفت، بر هم‌افزایی دو نهاد حوزه و دانشگاه برای شکل‌گیری این نوع مباحث تأکید کرد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها