بیشترین بارش‌ باران در کردستان در مریوان بود

بیشترین بارش‌ باران در کردستان در مریوان بود

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمدطالب حیدری عصر امروز در جلسه شورای حفاظت آب استان که با حضور مسئولان استان در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به بیشترین میزان بارش‌های باران در شهرها و نقاط مختلف استان در هفته گذشته اظهار داشت: بیشترین میزان بارش‌ها بر اساس گزارش ایستگاه‌های هواشناسی مربوط به شهرستان کامیاران و کمترین آن نیز مربوط به شهرستان دهگلان بود.

وی با اشاره به میزان بارش باران در هفته گذشته در کردستان گفت: بر اساس گزارش ایستگاه‌های هواشناسی در شهر سنندج مرکز استان 1/4 میلیمتر، سقز 1/9 میلیمتر، قروه 2/1 میلیمتر، بیجار 1/9 میلیمتر، مریوان 6/5 میلیمتر، «زرینه اوباتو» 2 میلیمتر، بانه 5 میلیمتر، کامیاران 7 میلیمتر، سروآباد 4/8 میلیمتر و دهگلان یک میلیمتر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با اشاره به جمع بارندگی‌های امسال در استان کردستان تصریح کرد: بر اساس گزارش ایستگاه‌های هواشناسی امسال در شهر سنندج مرکز استان 67/9 میلیمتر، سقز 161/2 میلیمتر، قروه 75/7 میلیمتر، بیجار 112/8 میلیمتر، مریوان 275/5 میلیمتر، «زرینه اوباتو» 107/7 میلیمتر، بانه 240/2 میلیمتر، کامیاران 111/5 میلیمتر، سروآباد 152/1 میلیمتر و دهگلان 83/2 میلیمتر گزارش شده است.

وی با اشاره به میزان بارش‌های امسال در کردستان گفت: بیشترین میزان بارش‌ها بر اساس گزارش ایستگاه‌های هواشناسی مربوط به شهرستان مریوان با 275/5 میلیمتر و کمترین آن نیز مربوط به شهرستان قروه با 75/7 میلیمتر بود.

حیدری با اشاره به جمع بارندگی‌های کردستان در امسال و سال گذشته افزود: جمع بارندگی‌های امسال در استان کردستان 138/8 میلیمتر بوده که در سال گذشته این آمار 347/2 میلیمتر نیز بوده است.

وی با بیان اینکه در استان کردستان میزان بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و دوره آماری بلند مدت کاهش داشته است، اظهار کرد: به طور متوسط میزان بارش‌های استان در امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد کاهش داشته و نسبت به دوره آماری بلند مدت 34/4 درصد کاهش نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها