برنامه‌ریزی برای تشرف «زیارت اولی‌ها» به حرم مطهر رضوی

برنامه‌ریزی برای تشرف «زیارت اولی‌ها» به حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری تسنیم علیرضا خسروی در نخستین گردهمائی ائمه جماعات و اعضای هیئت امنای مساجد استان سمنان با عنوان همایش خادمیاران رضوی در تالار حکیم‌الهی سمنانی فرهنگسرای کومش سمنان اظهار داشت: امروز موضوع محرومیت‌زدائی و کمک به محرومان و نیز رفع معضلات اجتماعی کشور با استفاده از ظرفیت آستان قدس رضوی از مهم‌ترین تأکیدات تولید آستان قدس رضوی است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا یک شبکه بزرگ و منسجم متشکل از خادمیاران رضوی در کشور در حال شکل‌گیری است بیان کرد: امروز باید رفع معضلات اجتماعی و زدودن محرومیت از چهره محرومان جامعه باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد و دفاتر نمایندگی آستان قدس آماده همکاری با نهادهای مرتبط با این موضوع‌اند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی اضافه کرد: طرح خادم‌یاران رضوی به منظور شکل‌گیری همین شبکه بزرگ اجتماعی در کشور در حال اجراست و با جدیت موضوع رفع محرومیت از چهره نقاط دوردست و محروم کشور از این طریق دنبال می‌شود.

خسروی با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان نیز به عنوان یکی از نخستین استان‌های کشور به همین منظور راه‌اندازی شده است؛ از سازماندهی خادم‌یاران رضوی در این استان برای کمک به رفع محرومیت و نیز اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در جای‌جای این استان خبر داد و گفت: این مهم در ماه‌های اخیر از سوی آستان قدس رضوی به صورت بسیار جدی دنبال شده است.

وی با اشاره به اینکه وجود نقاط بسیار محروم بعد از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شایسته این انقلاب و مردم آن نیست تأکید کرد: امروز همه باید تلاش جدی انجام دهیم تا محرومیت از نقاط دورافتاده و محروم کشور رخت بر بندد.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان با بیان اینکه چهره‌های فعال و علاقه‌مند در هر قشر از جامعه و هر نقطه از استان می‌توانند خادم‌یار رضوی بوده و آستان قدس رضوی را در راه رسیدن به این هدف مهم یاری دهند خاطرنشان کرد: در گام نخست، اجرای این طرح در استان سمنان به صورت محله محور و از مساجد به عنوان قطب‌های فرهنگی جامعه و با محوریت اصلی ائمه جماعات و رؤسا و اعضای هیئت امنای مساجد شهرها و روستاهای استان سمنان آغاز خواهد شد.

خسروی با اشاره به شکل گیری شورای مشورتی در دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان سمنان به منظور انسجام و راهبری برنامه‌های این دفتر اضافه کرد: جمعی از علمای برجسته و صاحب فکر و ایده استان سمنان اعضای این شورای مشورتی را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم معنوی و فرهنگی به دنبال این است که حتی یک نفر نیز در کشور وجود نداشته باشد که به دلیل مسائل مالی از زیارت حرم مظهر رضوی محروم باشد تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تشرف «زیارت اولی‌ها» به حرم مطهر رضوی یکی از برنامه‌های مهمی است که دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان آن را برای تحقق همین هدف پیگیری می‌کند.

خسروی با اشاره به لزوم شناسایی افراد محروم از زیارت حرم مطهر رضوی در جای‌جای استان سمنان تأکید کرد: ائمه جماعات مساجد نقش مهمی در این راستا و شناسایی و معرفی افراد محروم از زیارت امام هشتم دارند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های دفتر آستان قدس رضوی در استان سمنان اضافه کرد: برنامه ریزی در راستای کمک به محرومان و اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدائی با همکاری نهادهای ذی‌ربط در این عرصه و نیز جذب و سازماندهی نذورات و موقوفات مردم در راستای اهداف آستان قدس و کمک به نیازمندان از دیگر برنامه‌های این دفتر است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها