تملک اراضی داخل سد گیوی نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است

تملک اراضی داخل سد گیوی نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش خبرگزاری تسنیم اصغر سلیمان‌زاده عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر نیرو در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل در حال برگزاری است، اظهار داشت: برش استانی در ارتباط با فعالیت‌های شرکت آب منطقه‌ای ‌اردبیل در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده که بهر‌ه‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی اصلی با تعهد 5 هزار و 700 هکتار برای استان ‌بوده ‌که در حال حاضر 12 هزار و 700 هکتار آبیاری و زهکشی اصلی انجام شده است.

وی افزود: از این 12 هزار و 700 هکتار آبیاری و زهکشی صورت گرفته، 12 هزار و 500 هکتار مربوط به شبکه خداآفرین و 200 هکتار نیز مربوط به شبکه سد سبلان است که مشکلات پیش روی این سد نیز در حال پیگیری بوده و سعی می‌کنیم با تامین اعتبارات از سوی دولت مشکلات این پروژه را برطرف سازیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با اشاره به فعالیت حوزه احداث سدها در اردبیل گفت: سد گیوی یکی از سدهای مهم در استان اردبیل است که در حال حاضر 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آماده بهر‌ه‌برداری است که مجوز آبگیری برای این سد اخذ شده و تنها به دلیل باقی ماندن تملک اراضی سد، این پروژه در حال حاضر به بهر‌ه‌برداری نرسیده است.

سلیمان‌زاده بیان کرد: 25 میلیارد تومان برای تملک اراضی داخل سد گیوی اعتبار مورد نیاز است تا این سد به طور کامل به بهر‌ه‌برداری برسد که تا به امروز از محل اسناد خزانه مقداری از اعتباری مورد نیاز برای تملک تامین شده و امیدواریم با تامین مابقی اعتبارات این مشکل برطرف شود.

وی تصریح کرد: نصب کنتورهای هوشمند و کنتور فهام و کنتور حجمی یکی از فعالیت‌های آب منطقه‌ای استان اردبیل در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی امسال است که از 141 دستگاه تعهد شده برای نصب کنتور حجمی تا به امروز 47 کنتور نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل افزود: در ارتباط با حوزه تامین مالی برای طرح‌های مرزی از محل صندوق توسعه ملی در سال 95 به میزان 6 هزار و 370 میلیارد ریال برای این موضوع اعتبار تصویب شده که 2 هزار و 130 میلیارد ریال تا به امروز جذب شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها