ارائه آموزش‌های مهارتی به یک‌هزار مددجوی ‌سیستان و بلوچستان

ارائه آموزش‌های مهارتی به یک‌هزار مددجوی ‌سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری تسنیم رمضان پودینه عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح اشتغال و توانمندسازی مددجویان استان با استفاده از مطالعات، تهیه سند آمایش محیطی اشتغال مناطق روستایی و راهبرد کسب و کارهای خرد و بخش کشاورزی با هدف شناسایی استعدادهای مناطق مختلف استان برای توسعه اشتغال‌های خرد و خانگی و توسعه طرح‌های مفید اشتغال‌زا و کاریابی برای مددجویان استان مستعد عملیاتی شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: مدل‌های اجرایی طرح‌های اشتغال و خودکفایی متناسب با جامعه هدف به سه گروه طرح‌های کارانگیزی با هدف ایجاد خودباوری و ارتقای شاخص امید به زندگی در گروه هدف و با سقف اعتباری 40 میلیون ریال، طرح‌های توان‌افرایی به منظور ارتقای سطح اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها با سقف اعتباری 80 میلیون ریال و طرح‌های خودکفایی برای توانمندسازی و خروج خانواده از تحت حمایت کمیته امداد با سقف اعتباری 450 میلیون ریالی برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه گروه هدف اجرای طرح‌های اشتغال کمیته امداد مددجویان تحت حمایت، فرزندان مددجو و سایر اقشار نیازمند جامعه است، افزود: برنامه‌های توسعه اشتغال و خودکفایی براساس شناسایی خانواده‌های مستعد طرح‌های اشتغال و خودکفایی، ارزیابی علاقه، مهارت، کارآیی و تعیین توان اجرایی خانواده‌های مددجویان، تعیین نیازهای آموزشی و شناسایی امکانات خانواده از جمله فضای اشتغال، تجهیزات و توان مالی انجام می‌شود.

پودینه ادامه داد: امروزه فرصت‌های شغلی بلاتصدی دستگاه‌های اجرایی، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و خصوصی داخلی و ارائه خدمات فنی مهندسی در خارج از کشور، فرصت‌های اشتغال مطمئنی هستند که با اندک سرمایه‌گذاری، قابل دسترسی خواهند بود.

وی افزود: بنابراین بخش اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با مد نظر قرار دادن این مهم، شناسایی فرصت‌های شغلی موجود و آگاهی از بازار کار داخل و خارج کشور را در برنامه‌های کاریابی خود قرار داده و در نظر دارد از طریق واحد کاریابی، امکانات و فرصت‌های شغلی موجود را شناسایی و براساس نیازهای بازار کار نسبت به معرفی متقاضیان واجد شرایط و یا تربیت نیروی کار و معرفی آنان در واحدهای پذیرنده نیروی کار اقدام کند.

معاون کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 291 نفر در سیستان و بلوچستان آموزش مهارت‌های شغلی را فرا گرفته‌اند، افزود: کارآموزان زیرپوشش کمیته امداد در سال جاری در حرفه‌های مختلف آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان موفق به گذراندن دوره‌های آموزشی مهارت در بخش‌های دولتی و غیردولتی شده‌اند.

پودینه گفت: به منظور پایدارسازی مشاغل ایجاد شده و تسریع در امر خودکفایی خانواده‌های زیرپوشش، اقداماتی از جمله ارائه مشاوره‌های فنی و مهندسی، کمک به تهیه و تأمین وسایل و تجهیزات مرغوب و با کیفیت، کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی و ارائه آموزش‌های تکمیلی به آنها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف کمیته امداد به منظور توانمندسازی مددجویان به ویژه در بعد اقتصادی، اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی و مهارتی است تا در حد امکان از وابستگی یک سویه مددجویان به این نهاد جلوگیری کند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها