۱۴۴۵ تن محصولات کشاورزی و دامی در یزد تولید شد

۱۴۴۵ تن محصولات کشاورزی و دامی در یزد تولید شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم سیدجمال سجادی‌پور عصر امروز در نشست شورای زکات استان یزد با اشاره به اینکه کل سطح زیر کشت استان یزد 120 هزار هکتار است، اظهار داشت: از این میزان، 40 هزار هکتار مربوط به زراعت و مابقی به باغات استان اختصاص پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به اینکه استان یزد در حوزه‌هایی از کشاورزی رتبه‌های برتر کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: در حال حاضر در زمینه تولید زراعی، 500 هزار تن محصول در استان یزد تولید می‌شود.

سجادی‌پور بیان کرد: در بخش تولیدات باغی هم مجموع تولید استان یزد در شهرستان‌های مختلف، 250 هزار تن است که شامل همه انواع محصولات باغی است.

وی در ارتباط با رویکرد استان یزد در زمینه کشت محصولات کم‌آبخواه، کل سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای استان یزد را که در کشور رتبه‌های برتر در بعضی محصولات دارد را 1300 هکتار دانست که در مجمع در این گلخانه‌ها، 380 هزار تن محصول تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد یکی دیگر از عرصه‌های فعالیت در استان یزد را بخش دامداری دانست و خاطرنشان کرد: در زمینه تولید دامی هم کل محصولات تولیدی استان یزد 315 هزار تن است.

سجادی پور مجموع تولیدات استان یزد در حوزه‌های زراعی، باغی، گلخانه‌ای و دامی از لحاظ وزنی را یک هزار و 450 تن دانست و گفت: استان یزد با این میزان تولید، یک و چهار دهم درصد تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: از آنجا که بخش قابل توجهی منابع آبی ما شور است و بیشتر به سمت پسته سوق پیدا کرده‌اند، نسبت تولید محصولات زراعی و باغی تغییراتی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد ارزش کل محصولات کشاورزی ایران را حدود سه هزار میلیارد تومان دانست و گفت: بخشی از این محصولات جزو محصولاتی که زکات به آنها تعلق می‌گیرد نیستند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها