۱۶ هزار میلیارد ریال پروژه اقتصادی دهه فجر در سمنان افتتاح می‌شود

۱۶ هزار میلیارد ریال پروژه اقتصادی دهه فجر در سمنان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم بهروز اسودی عصر امروز در نشست ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان سمنان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در این استان اظهار داشت: این پروژه‌ها با حضور مسئولان استانی و کشوری در دهه فجر انقلاب اسلامی در استان سمنان افتتاح می‌شوند.

وی با اشاره به اشتغال‌زائی این میزان پروژه اقتصادی و تولیدی جدید در استان سمنان تصریح کرد: با افتتاح پروژه‌های اقتصادی دهه فجر امسال در استان سمنان، بیش از 500 فرصت شغلی جدید پایدار در این استان ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به پروژه‌های شاخص قابل افتتاح به مناسبت دهه فجر امسال در این استات تصریح کرد: کارخانه خودروسازی فردا در شهرستان سمنان از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که قرار است در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسمی برسد.

کارخانه خودروسازی فردا در سال 1390 در شهرستان سمنان از سوی مسئولان ایران خودرو کلنگ‌زنی شد و قرار بود تا شرکت خودروسازی ایران خودرو برای یکی از محصولات جدید خود، این کارخانه را یک‌ساله به اتمام رسانده و افتتاح کند.

تکمیل و احداث این کارخانه خودروسازی اما در ادامه با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه‌رو شده و عملاً در مقاطعی احداث این کارخانه خودروسازی متوقف شد.

حتی واگذاری کارخانه خودروسازی ایران خودرو به بخش خصوصی و تغییر نام آن به نام کارخانه خودروسازی فردا نیز نتوانست گره از کار احداث این کارخانه گشوده و در نهایت حتی خبر واگذاری این کارخانه به یکی دیگر از متقاضیان بخش خصوصی نیز شنیده شد.

استاندار سمنان البته پیش از این مژده راه‌‌اندازی خط تولید یکی از محصولات شرکت خودروسازی «هیوندای» را به مردم این استان داده بود؛ اما به ناگاه خبر تولید نوعی خودروی سمند در این شرکت پرفرازونشیب خودروسازی روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.

این کارخانه قرار بود به عنوان سومین کارخانه بزرگ خودروسازی کشور در استان سمنان راه‌اندازی و سالانه 100 هزار دستگاه خودروی سواری در آن تولید شود؛ اما رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اشاره‌ای به ظرفیت تولید این کارخانه خودروسازی نکرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه تکمیل و افتتاح هرچه سریع‌تر طرح‌های اقتصادی در استان سمنان به منظور افزایش فرصت‌های شغلی پایدار در این استان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان است؛ از اعطای سه هزار و 500 میلیارد رسال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی صنعتی استان سمنان در این راستا خبر داد.

اسودی با اشاره به ظرفیت بالای معادن استان سمنان، از این استان به عنوان یکی از قطب‌های معدنی کشور نام برد و بر ضرورت ایجاد صنایع فرآوری محصولات معدنی و نیز توسعه معادن استان سمنان تأکید کرد.

وی اضافه کرد: امروز زمینه برای سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان سمنان فراهم است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها